Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 40 of 46 Posts
Geweldige experimenten. Heeft u de daadwerkelijke cijfers of alleen deze screenshots van een app? Als u de cijfers heeft, kunt u de puntgewijze verschillen plotten, wat visueel zal benadrukken wat u in de beschrijvingen schrijft. Een schaal op de Y-as kan ook nuttig zijn, omdat u de input en output verschillend schaalt. Ik heb meer suggesties, maar laten we beginnen met de cijfers als u ze heeft.

Discussion starter · #23 ·
Ja, de software die ik gebruik zet dB niet op de Y-as, ik neem aan omdat de golfvormweergaven een indirecte relatie hebben met de intensiteit uitgedrukt in dB, en er zijn ongeveer 17 verschillende opties voor VU-meting waarvan ik aanneem dat ze elk een andere wiskundige relatie hebben met de grafieken. Ik denk dat de echte manier om dit te doen zou zijn om een analysetool te krijgen die zijn gemeten intensiteit (met specificatie van het type meting dat wordt gebruikt) tegen de tijd als een grafiek uitzet, in plaats van alleen golfvormafbeeldingen te gebruiken. Dit alles nadert de grenzen van mijn technische kennis en ik ben er vrij zeker van dat mijn publiek (Meridian en Jaguar) me toch zal negeren lol.

Discussion starter · #24 ·
Ik weet dat dit forum een breed scala aan ervaringen met JLR-ondersteuning weerspiegelt, maar ik ben verbaasd en dankbaar dat dit lijkt te zijn gelukt.

Van Meridian:

"Ter update: Meridian en JLR hebben onze workshop over deze kwestie afgerond en onze bevindingen ingediend bij fleet management bij JLR, ter verwerking. Uiteindelijk zal er intern bij JLR een releaseproces worden besloten en uitgerold naar de betreffende klanten. Momenteel heb ik geen indicatie van hoe lang dit zou kunnen duren.

De wijzigingen zullen een verbetering van de dynamiek van het systeem bij alle volumes en de prestaties aan de bovenkant van de volumecurve laten zien.

We willen u bedanken dat u dit rechtstreeks onder onze aandacht hebt gebracht en we hopen dat u net zo blij bent met de uitkomst als wij.

Als er belangrijke updates of wijzigingen zijn, neem ik contact met u op, anders wil ik u een prachtige dag wensen en ik hoop dat u met deze update ten volle van uw Meridian audiosysteem kunt genieten."

Ik zal updates blijven geven, maar voor nu wil ik dit even vieren. Dit is uitzonderlijk responsief gedrag van het bedrijf, en hoewel ik me realiseer dat niet iedereen dit soort ervaringen heeft gehad bij elk probleem, vind ik het belangrijk om er positieve aandacht aan te besteden wanneer het gebeurt. HOERA!

P

Wauw, enorm nieuws. Ik denk niet dat ze zich expliciet vastleggen op een release, maar het klinkt alsof er een behoorlijke kans is dat we er een zullen zien. Ik zou niet snel iets verwachten (het lijkt erop dat we nu een jaarlijkse updatecyclus hebben, uitgebracht in/rond november), als ze dit daadwerkelijk aanpakken, zal het enorm zijn. Ik haat het geluidssysteem in mijn I-Pace. Had effectief hetzelfde Meridien-systeem in mijn XE en was er absoluut dol op.

Het enige wat ik kan zeggen is: “WOW!”

Ik heb onlangs mijn E-Pace gekregen en ben GEK op de auto. Maar met een achtergrond in audio-engineering haat ik absoluut hoe het meridian-systeem klinkt. Het lijkt erop dat de mensen die ik het heb laten zien het verschil niet kennen en ik dacht dat ik gek werd.

Bedankt voor al je harde werk hieraan, het is ongelooflijk. Door je experimenten en bevindingen te lezen, werd alles wat ik hoorde bevestigd. Ergens zit een harde limiter en ik heb alleen toegang tot dezelfde instellingen als jij, zonder de mogelijkheid om iets te veranderen.

De reactie van het bedrijf die je hebt ontvangen is ook fantastisch en geeft me de hoop dat er een dag komt dat ik graag naar muziek in mijn auto zal luisteren.

Hallo, ik heb dit probleem ook. Net een XE P300 HSE gekocht en de Meridian is gewoon verschrikkelijk.
Wat me verbaast is dat ik al een XE fase 1 had met de 380W Meridian en het geluid was echt, echt goed. Nu klinkt het gewoon als totale rotzooi, met een GEKKE compressie waardoor het voor mij onmogelijk is om naar muziek te luisteren. Als semi-professionele muzikant is dit een enorme teleurstelling voor mij, ook al is de auto zelf geweldig.
De dealer (Jaguar in België) vertelde me dat het het Meridian surround systeem was, maar ik denk dat hij zich vergist, aangezien er niet "surround" onder het Meridian logo op de luidsprekers staat. Hoe dan ook, het zou niet zo moeten klinken. Zelfs het basis Jaguar-systeem klinkt beter dan dit.
Ik heb mijn systeem gecontroleerd en het is bijgewerkt naar de nieuwste versie. Nu vraag ik me af of er een vergissing is geweest in de update-instellingen. Zoals je eerder al zei, is er misschien een update voor het surround systeem toegepast op onze 380w Meridian versie, waardoor de puinhoop is ontstaan.
Hoe dan ook, ik ga naar Jaguar als ik tijd heb. Maar ik ben niet van plan om bijzonder aardig te zijn. Reactief zijn en vriendelijke antwoorden sturen is één ding, maar daadwerkelijke oplossingen aandragen is iets anders. Ik zal om een oplossing vragen en zal mijn mond niet houden als ik de kwalificaties kies om de shitiness van het geluidssysteem te beschrijven. 😁

Discussion starter · #29 ·
Bedankt voor de bevestiging. Hoe meer mensen klagen, hoe beter. Wat gek maakt, is dat de componenten in orde zijn, het is de softwarecompressie die het systeem onnodig slecht maakt.

Discussion starter · #32 ·
Ik heb een paar weken geleden een e-mail naar het Amerikaanse bedrijf gestuurd. Ze zijn nog steeds op de hoogte van het probleem. Ik blijf ze volgen, want ja, het is nu vervelend.

Fwiw, de mijne is een Range Rover, maar de software en gerelateerde problemen zijn duidelijk hetzelfde. Wat vreemd is, is dat naast de slechte geluidskwaliteit de bas- en subwooferregelaars vroeger volledig onafhankelijk waren, maar nu verhoogt het verhogen van de sub het algehele basniveau van alle luidsprekers, terwijl voorheen de subregeling alleen de subwoofer veranderde.

Discussion starter · #35 ·
Hallo vrienden, belangrijke update: Ik heb net van JLR te horen gekregen dat er GEEN VERDERE UPDATES VAN ICTP zullen zijn. Ik heb niet gevraagd of dit voor de hele productlijn of alleen voor de iPace geldt, maar wat mijn auto betreft, was de boodschap eenduidig: Wat er nu in zit, blijft er voor altijd in, audioproblemen en alles. Ze boden aan de auto terug te kopen voor een hoge Blue Book-prijs. Niet goed genoeg. Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden!

Ik blijf onderzoeken of een wijziging in de voertuig-CCF de geluidskwaliteit heeft beïnvloed, aangezien andere mensen met dezelfde softwareversie de subwoofer-aanpassing nog steeds goed en met goed geluid hebben werken. Er is een tool voor Land Rover waarmee je kunt bewerken en bekijken, maar het is nog in bètatestfase voor Jag. Gap IID-tool. Ik kan geen LR-eigenaren met de tool vinden om te testen, omdat de meesten van hen alleen naar NPR luisteren, dus de geluidskwaliteit er niet toe doet. Stuur me je contactgegevens bij JLR, zodat ik ook mijn klacht kan toevoegen.

Discussion starter · #37 ·
In mijn geval heb ik nog steeds de schuifregelaar voor het subwooferniveau. Alles klinkt gewoon waardeloos.

Discussion starter · #39 ·
Goede vraag. Ik zal er beter naar luisteren als het terugkomt van de winkel.

Discussion starter · #40 ·
Oké, het lijkt erop dat de subwoofer-schuifregelaar de basfrequenties in de deurspeakers dempt, d.w.z. niet alleen het subniveau. WAT BETEKENT DIT? Slechte CCF? Iemand in L.A. die dit kan controleren? Ik kan het de dealer vragen. De auto moet toch WEER terug.

21 - 40 of 46 Posts