Hallo!
Ik ben hier nieuw, de auto is geweldig om een miljoen redenen die ik niet zal noemen en die jullie allemaal al weten.
tl;dr - Op mijn auto zorgt de S22A-update ervoor dat muziek die via CarPlay wordt afgespeeld, verschrikkelijk klinkt.
Ik heb mijn CPO 2019 S nu een paar maanden en ik ben nu een veteraan van het probleem dat het laagspanningssysteem de auto blokkeert, wat hier in LA vakkundig door de dealer is afgehandeld. De dealer heeft een aantal software-updates uitgevoerd als onderdeel van de reparatie. Kort nadat ik de auto had opgehaald, accepteerde ik een SOTA-updateprompt en kreeg ik de infotainment ingesteld op versie S22A. Het duurde een paar uur en een paar starts voordat de CarPlay-navigatie goed werkte, en ik moest een paar keer schakelen tussen een klok van 12 uur en 24 uur voordat het centrale display het oppakte, maar het grote probleem is de geluidsverwerking, vooral bij het gebruik van Apple Music via CarPlay.
Wat ik hoor (en niet hoorde vóór de update) is een enorme hoeveelheid dynamische compressie. Bronmateriaal dat al brick walled is (in de audio mastering zin) klinkt iets meer verpletterd dan het zou moeten, maar oudere dingen met meer dynamisch bereik in de mastering zijn bijna niet te beluisteren. Alles is super pompachtig, met gitaarfret piepjes en bekkens die overal rondvliegen en dan worden hele mixen opgeslokt in zwarte gaten van bas wanneer de limiters echt in werking treden. Het is een puinhoop.
Ik merk het probleem niet zo erg via de radio (inclusief Sirius), maar die signalen worden meestal toch (dynamisch) gecomprimeerd.
Ik heb hier nog niet met de garage of met Jaguar over gesproken, dus als ik dat doe, ben ik misschien een stuk deskundiger. Maar hier zijn mijn theorieën:
1. Er is een mismatch tussen de software die in mijn auto draait en het systeem. Ik heb geen toegang tot surroundparameters, alleen EQ en balans. Misschien probeert de software wat gimmicky surround-dingen uit te voeren op een systeem waar de hardware het niet ondersteunt, en er is een fout.
2. Er is geen mismatch en Jaguar/Meridian besloten om een nieuwe, slecht doordachte DSP-module op te nemen die buiten het bereik van de consument valt, en wachten tot ik ze bedank.
3. Er is een menu op diep niveau dat ik te dom ben om te vinden waar ik deze "functie" kan uitschakelen. Het doet denken aan iets dat ik in de literatuur vond, bekend als Dynamic Volume Control, maar ik denk niet dat mijn auto dat heeft. En als dat wel zo is, wou ik dat het niet zo was.
Ik denk niet dat dit een probleem is van gouden oren, en ik heb niet bijzonder hoge verwachtingen van dit audiosysteem. Ik vond het acceptabel schoon en ongecompliceerd, en redelijk responsief op mijn lichte EQ-aanpassingen.
Als iemand anders hoort wat ik hoor op hun eigen systemen, laat het me dan weten. Ondertussen houd ik de groep op de hoogte als ik er met de technici over praat.
Oké, doei!
Paul
Ik ben hier nieuw, de auto is geweldig om een miljoen redenen die ik niet zal noemen en die jullie allemaal al weten.
tl;dr - Op mijn auto zorgt de S22A-update ervoor dat muziek die via CarPlay wordt afgespeeld, verschrikkelijk klinkt.
Ik heb mijn CPO 2019 S nu een paar maanden en ik ben nu een veteraan van het probleem dat het laagspanningssysteem de auto blokkeert, wat hier in LA vakkundig door de dealer is afgehandeld. De dealer heeft een aantal software-updates uitgevoerd als onderdeel van de reparatie. Kort nadat ik de auto had opgehaald, accepteerde ik een SOTA-updateprompt en kreeg ik de infotainment ingesteld op versie S22A. Het duurde een paar uur en een paar starts voordat de CarPlay-navigatie goed werkte, en ik moest een paar keer schakelen tussen een klok van 12 uur en 24 uur voordat het centrale display het oppakte, maar het grote probleem is de geluidsverwerking, vooral bij het gebruik van Apple Music via CarPlay.
Wat ik hoor (en niet hoorde vóór de update) is een enorme hoeveelheid dynamische compressie. Bronmateriaal dat al brick walled is (in de audio mastering zin) klinkt iets meer verpletterd dan het zou moeten, maar oudere dingen met meer dynamisch bereik in de mastering zijn bijna niet te beluisteren. Alles is super pompachtig, met gitaarfret piepjes en bekkens die overal rondvliegen en dan worden hele mixen opgeslokt in zwarte gaten van bas wanneer de limiters echt in werking treden. Het is een puinhoop.
Ik merk het probleem niet zo erg via de radio (inclusief Sirius), maar die signalen worden meestal toch (dynamisch) gecomprimeerd.
Ik heb hier nog niet met de garage of met Jaguar over gesproken, dus als ik dat doe, ben ik misschien een stuk deskundiger. Maar hier zijn mijn theorieën:
1. Er is een mismatch tussen de software die in mijn auto draait en het systeem. Ik heb geen toegang tot surroundparameters, alleen EQ en balans. Misschien probeert de software wat gimmicky surround-dingen uit te voeren op een systeem waar de hardware het niet ondersteunt, en er is een fout.
2. Er is geen mismatch en Jaguar/Meridian besloten om een nieuwe, slecht doordachte DSP-module op te nemen die buiten het bereik van de consument valt, en wachten tot ik ze bedank.
3. Er is een menu op diep niveau dat ik te dom ben om te vinden waar ik deze "functie" kan uitschakelen. Het doet denken aan iets dat ik in de literatuur vond, bekend als Dynamic Volume Control, maar ik denk niet dat mijn auto dat heeft. En als dat wel zo is, wou ik dat het niet zo was.
Ik denk niet dat dit een probleem is van gouden oren, en ik heb niet bijzonder hoge verwachtingen van dit audiosysteem. Ik vond het acceptabel schoon en ongecompliceerd, en redelijk responsief op mijn lichte EQ-aanpassingen.
Als iemand anders hoort wat ik hoor op hun eigen systemen, laat het me dan weten. Ondertussen houd ik de groep op de hoogte als ik er met de technici over praat.
Oké, doei!
Paul