Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 39 of 39 Posts
Jest możliwe, że to problem z zasilaniem w okolicy, ale w to nie wierzę. Łatwe do sprawdzenia.
Użyj multimetru do pomiaru spadku napięcia, gdy rozpoczyna się ładowanie, yo.

Nadal myślę, że to problem z ustawieniami oprogramowania. Czy harmonogram ładowania czasowego jest włączony? Harmonogram wstępnego przygotowania? W aplikacji In Control i w samochodzie? Wyłącz to wszystko, jeśli jest włączone, i sprawdź, czy zachowanie się utrzymuje.
 
Discussion starter · #22 ·
Zleciłem elektrykowi sprawdzenie połączeń. Sam nie wiedziałbym, na co patrzeć. Nigdy nie widziałem, żeby ładowarka faktycznie wskazywała, że coś jest nie tak - nigdy nie miała czerwonego kółka. Poprzednio zleciłem elektrykowi sprawdzenie gniazdka i powiedział, że jest w porządku, ale zleciłem to innemu do sprawdzenia
 
Discussion starter · #23 ·
Jest możliwe, że to problem z zasilaniem w okolicy, ale w to nie wierzę. Łatwo to jednak sprawdzić. Użyj multimetru, aby zmierzyć spadek napięcia, gdy rozpoczyna się ładowanie, yo.

Nadal myślę, że to problem z ustawieniami oprogramowania. Czy włączony jest harmonogram ładowania czasowego? Harmonogram wstępnego kondycjonowania? W aplikacji In Control i w samochodzie? Wyłącz to wszystko, jeśli jest włączone, i sprawdź, czy zachowanie nadal występuje.
Dobry pomysł, sprawdzę napięcie, gdy rozpocznie się ładowanie i zobaczę, czy są jakieś wahania. Zakładając, że mogę użyć multimetru w każdym gniazdku w domu, nie muszę sprawdzać gniazdka, do którego podłączona jest ładowarka, prawda?

Wszystkie ustawienia są teraz ustawione na natychmiastowe ładowanie. Brak ustawionej wstępnej kondycjonowania i brak maksymalnego poziomu naładowania baterii ani niczego podobnego
 
Myślę, że im bliżej obwodu jesteś, tym łatwiej zauważysz spadek, a jeśli jest to wystarczająco dramatyczny spadek, aby wyłączyć ładowanie, powinieneś zobaczyć go powszechnie.
 
Założyłbym, że w Twojej okolicy występuje spadek napięcia. Mówiłem, że pomyślne ładowanie przy niższych amperach byłoby większym dowodem. Zrobiłem około 20 cykli podłączania i odłączania, aby uzyskać następujące informacje: Umieściłem mój miernik cęgowy na przewodach wewnątrz panelu elektrycznego mojego domu podłączonego do mojego EVSE. Kiedy podłączam mojego Riviana, osiągnięcie pełnych amperów zajmuje około 14 sekund. I-pace zajmuje około 9 sekund. Oba wskazują mniej niż jeden amper przez kilka sekund, szybko skaczą do około 1/3 prądu, a następnie narastają od tego momentu. Ostatnie dwa odczyty miernika przed pełnymi amperami były bardzo różne. Ostatnie dwa odczyty Riviana to ostateczne ampery minus 2-3 ampery, a następnie minus 1-2 ampery. Ostatnie dwa odczyty I-pace to ostateczne minus 10-12 amperów, a następnie minus 5-7 amperów. Zatem profil Jaguara jest znacznie bardziej agresywny i może zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia problemów ze spadkiem napięcia. Ponadto nie jestem pewien, czy I-pace ma węższe tolerancje niż inne marki pojazdów, co może wyjaśniać, dlaczego masz ten problem w swojej okolicy, a inni nie. Nawet jeśli widzisz 246 woltów przy wtyczce bez podłączonego niczego, nie oznacza to, że pozostaje wysokie po przyłożeniu obciążenia.

Uwaga, poniższe naraża uczestników na ryzyko porażenia prądem: Jeśli Ty lub Twój znajomy macie wiedzę, umiejętności i narzędzia, możecie monitorować napięcie na wyłączniku, podczas gdy druga osoba podłącza samochód. Możecie porównać swoje wyniki z moimi. Nie ma potrzeby stosowania miernika cęgowego.

Kiedy mój Rivian jest podłączony, powoli tracę 1,7 wolta za pomocą multimetru cyfrowego. Jag pokazuje stratę 1,8 wolta na chwilę, zanim przejdzie do stałej straty 1,7 wolta. Ledwo widzę, jak porusza się analogowy multimetr. Mam bardzo wysokiej jakości zasilanie w mojej okolicy, a okablowanie do mojego domu i EVSE jest o większym przekroju niż wymagany i ma krótkie odcinki.
 
Jeśli wystąpią spadki napięcia, powinieneś zauważyć tymczasowe przyciemnienie świateł, gdy duże urządzenia, takie jak klimatyzacja, zostaną uruchomione.
 
Kupiłem nowy model hse z 2023 roku w grudniu i mam problemy z ładowaniem w mojej ładowarce L2 w domu (próbowałem też u 2 sąsiadów). Problem wydaje się występować głównie w nocy i zwykle działa dobrze w ciągu dnia. Szukam porady, ponieważ dealer mówi mi, że wszystko jest w porządku z moim samochodem, ponieważ tam ładuje się bez problemu. Kiedy podłączam się wieczorem, ładowarka włącza się, a mój samochód i aplikacja zdalna pokazują „ładowanie”. Po 2 minutach słyszę drugie kliknięcie z ładowarki, a aplikacja Chargepoint pokazuje tylko 0,001 kW przesłane. Jeśli zostawię go podłączonego, samochód i aplikacja zdalna będą nadal pokazywać „ładowanie”, ale w rzeczywistości żaden prąd nie jest przesyłany do akumulatora. Jeśli dostosuję natężenie prądu z 40A do 30 lub 20, samochód i aplikacja zdalna pokażą zaktualizowaną prędkość ładowania, ale ponownie żaden prąd nie trafia do akumulatora. Zakładam, że gniazdko jest prawidłowo okablowane, ładowarka działa poprawnie, samochód odczytuje początkowe wejście prądu, ale prąd nie trafia do akumulatora. Zazwyczaj w ciągu dnia samochód ładuje się bez problemu.

Rzeczy, których próbowałem:
  • L1 w domu, L2 publiczne i L3 publiczne ładowarki działają bez problemu
  • przełączyłem dwie różne marki ładowarek domowych (teraz mam ChargePoint)
  • elektryk sprawdził gniazdo 240 V, a napięcie jest stałe i działa prawidłowo
  • BMW moich sąsiadów ładowało się bez problemu na moim L2
  • próbowałem ustawić ładowanie czasowe lub natychmiastowe
  • jaguar wymienił BCCM

Wszelkie sugestie będą mile widziane, jestem u kresu wytrzymałości. Dziękuję
Mam bardzo podobny problem, czy udało Ci się to naprawić?
 
To nie jest spadek napięcia...
Jestem w USA. Od ponad roku żyłem z przerywanym ładowaniem na mojej ładowarce 48A level 2 (ChargePoint) z moim modelem z 2023 roku. Objawem było podłączenie, samochód myśli, że inicjuje ładowanie i wykrywa dostępny poziom prądu, i mówi, że się ładuje. Ale nigdy nie pobiera prądu. Przekaźnik ładowarki wyłącza się, zatrzymując sesję ładowania, ale samochód wciąż myśli, że się ładuje. Ładowarka level 1 dostarczona przez Jaguara zawsze działała. Wymieniłem ładowarkę w ramach gwarancji, ale ten sam problem. Więc to musi być samochód. Dealer nigdy tego nie rozgryzł (do niedawna). Próbując to rozwiązać, wymienili gniazdo i bccm w okresie 3 tygodni, a następnie oddali go z błędem akumulatora trakcyjnego (72% maksymalnego naładowania, kiedy powinien się ładować). Wskazali, że muszą wymienić moduły akumulatorów. Ostatecznie, po kolejnych kilku miesiącach w warsztacie, dostałem go do domu z akumulatorem trakcyjnym naładowanym do 100%, ale pierwotny problem pozostał - przerywana szansa, że ​​samochód zacznie pobierać prąd (głównie niepowodzenia). Kupiłem ładowarkę DeWalt 48A, tak, produkują ładowarkę EV, ponieważ wyświetla na urządzeniu prąd i napięcie w czasie rzeczywistym, a także ma kody błędów diagnostycznych - czegoś, czego inne marki nie mają. Podejrzewałem, że może moje domowe zasilanie 240 V waha się i nie dostarcza wymaganego napięcia. Ładowarka udowodniła coś innego, ponieważ średnio miałem między 241 a 248 V. Kiedy mój samochód nie chciał się ładować, sąsiad natychmiast go podłączył i naładował się dobrze, a następnie z powrotem do mojego i nie pobierał prądu. Zatem wyraźnie nie chodzi o ładowarki, nie o moje zasilanie elektryczne, a o samochód. Ponownie skontaktowałem się z dealerem i zasugerowali transformator buck / boost, który, jak przypuszczałem, zostałby skonfigurowany tak, aby zwiększyć napięcie o ~10%. Kiedy elektryk przyszedł zainstalować, faktycznie obniżył je o 10% do około 217 V plus minus, ponieważ moje napięcie waha się. Powiedział, że to powszechny problem z I-Pace. Kto by pomyślał? Od tego czasu żadnych problemów. Minął miesiąc i ładuje się za każdym razem. Oczywiście, nie dostaję pełnej mocy w kW, jaką może dostarczyć natężenie prądu w moim obwodzie, ale wciąż jest dość wysoka i z łatwością ładuje się od 20% do 100% w ciągu nocy. Kiedy już żyłeś z poziomem 1, to czujesz się jak luksus. W końcu możemy cieszyć się wspaniałym samochodem. Zatem, moim punktem tej historii jest to, że Twoje problemy z ładowaniem mogą nie dotyczyć (tylko) samochodu, ale raczej wahań w Twoim zasilaniu elektrycznym z okazjonalnym skokiem napięcia. Najwyraźniej I-Pace jest trochę wybredny i nie radzi sobie dobrze z napięciami AC poziomu 2 powyżej pewnego poziomu. Gdyby dealer to wiedział, mógłby zaoszczędzić sobie i mnie wiele zgryzoty, frustracji i pieniędzy. Mam nadzieję, że to pomoże innej osobie, która się zmaga.
 
To nie jest spadek napięcia...
Jestem w USA. Przez ponad rok żyłem z przerywanym ładowaniem na mojej ładowarce 48A level 2 (ChargePoint) z moim modelem z 2023 roku. Objawem było podłączenie, samochód myśli, że inicjuje ładowanie i wykrywa dostępny poziom prądu, i mówi, że się ładuje. Ale nigdy nie pobiera prądu. Przekaźnik ładowarki wyłącza się, zatrzymując sesję ładowania, ale samochód nadal myśli, że się ładuje. Ładowarka level 1 dostarczona przez Jaguara zawsze działała. Wymieniłem ładowarkę w ramach gwarancji, ale ten sam problem. Więc musi to być samochód. Dealer nigdy tego nie rozgryzł (do niedawna). Próbując to rozwiązać, wymienili gniazdo i bccm w okresie 3 tygodni, a następnie oddali go z błędem akumulatora trakcyjnego (72% maksymalnego naładowania, kiedy powinien się ładować). Wskazali, że muszą wymienić moduły akumulatora. Ostatecznie, po kolejnych kilku miesiącach w warsztacie, dostałem go do domu z akumulatorem trakcyjnym naładowanym do 100%, ale pierwotny problem pozostał - przerywana szansa, że samochód zacznie pobierać prąd (głównie brak). Kupiłem ładowarkę 48A DeWalt, tak, produkują ładowarkę EV, ponieważ wyświetla na urządzeniu prąd i napięcie w czasie rzeczywistym, a także ma kody błędów diagnostycznych - czegoś, czego inne marki nie mają. Podejrzewałem, że może moje domowe zasilanie 240V waha się i nie dostarcza niezbędnego napięcia. Ładowarka udowodniła coś innego, ponieważ średnio miałem między 241 a 248V. Kiedy mój samochód nie chciał się ładować, sąsiad natychmiast go podłączył i ładował się dobrze, potem z powrotem do mojego i nie pobierał prądu. Zatem, wyraźnie nie są to ładowarki, nie moje zasilanie elektryczne, tylko samochód. Skontaktowałem się ponownie z dealerem i zasugerowali transformator buck / boost, który, jak przypuszczałem, byłby skonfigurowany tak, aby zwiększyć zasilanie o ~10%. Kiedy elektryk przyszedł zainstalować, faktycznie obniżył go o 10% do około 217V plus minus, ponieważ moje zasilanie się waha. Powiedział, że to powszechny problem z I-Pace. Kto by pomyślał? Od tego czasu nie ma problemów. Minął miesiąc i ładuje się za każdym razem. Co prawda, nie dostaję pełnych kW, jakie mogłaby dostarczyć moc mojego obwodu, ale i tak jest dość wysoka i z łatwością ładuje się od 20% do 100% w ciągu nocy. Kiedy już żyłeś z poziomem 1, to czujesz się jak luksus. W końcu możemy cieszyć się wspaniałym samochodem. Zatem, moim punktem tej historii jest to, że twoje problemy z ładowaniem mogą nie dotyczyć (wyłącznie) samochodu, ale raczej wahań w twoim zasilaniu elektrycznym z okazjonalnym skokiem napięcia. Najwyraźniej I-Pace jest trochę wybredny i nie radzi sobie dobrze z napięciami AC poziomu 2 powyżej pewnego poziomu. Gdyby dealer to wiedział, mógłby zaoszczędzić sobie i mnie wiele zgryzoty, frustracji i pieniędzy. Mam nadzieję, że to pomoże innej zmagającej się osobie.
Czy twój pojazd nadal ładuje się konsekwentnie? Mój wciąż jest u dealerów i nie sądzę, żeby mieli jakieś rozwiązania w zasięgu wzroku.
 
To nie jest spadek napięcia...
Jestem w USA. Przez ponad rok żyłem z nieregularnym ładowaniem na mojej ładowarce 2 poziomu 48A (ChargePoint) z moim modelem z 2023 roku. Objawem było podłączenie, samochód myśli, że inicjuje ładowanie i wykrywa dostępny poziom prądu, i mówi, że się ładuje. Ale nigdy nie pobiera prądu. Przekaźnik ładowarki wyłącza się, zatrzymując sesję ładowania, ale samochód nadal myśli, że jest ładowany. Ładowarka poziomu 1 dostarczona przez Jaguara zawsze działała. Wymieniłem ładowarkę w ramach gwarancji, ale ten sam problem. Więc musi to być samochód. Dealer nigdy tego nie rozgryzł (do niedawna). Próbując to rozwiązać, wymienili gniazdo i bccm w okresie 3 tygodni, a następnie oddali go z błędem akumulatora trakcyjnego (72% maksymalnego naładowania, kiedy powinien się ładować). Wskazali, że muszą wymienić moduły akumulatorów. Ostatecznie, po kolejnych kilku miesiącach w warsztacie, dostałem go do domu z akumulatorem trakcyjnym ładującym się do 100%, ale pierwotny problem pozostał - nieregularna szansa, że samochód zacznie pobierać prąd (głównie niepowodzenie). Kupiłem ładowarkę DeWalt 48A, tak, produkują ładowarkę EV, ponieważ wyświetla na urządzeniu prąd i napięcie w czasie rzeczywistym, a także ma diagnostyczne kody błędów - czegoś, czego inne marki nie mają. Podejrzewałem, że może moje domowe zasilanie 240V wahało się i nie dostarczało niezbędnego napięcia. Ładowarka udowodniła coś innego, ponieważ średnio miałem między 241 a 248V. Kiedy mój samochód nie chciał się ładować, sąsiad natychmiast podłączył swój i naładował się bez problemu, a następnie z powrotem do mojego i nie pobierał prądu. Zatem, wyraźnie nie są to ładowarki, nie moje zasilanie elektryczne, tylko samochód. Skontaktowałem się ponownie z dealerem i zasugerowali transformator buck / boost, który, jak przypuszczałem, zostałby skonfigurowany tak, aby zwiększyć zasilanie o ~10%. Kiedy elektryk przyszedł zainstalować, faktycznie obniżył go o 10% do około 217V plus minus, ponieważ moje zasilanie waha się. Powiedział, że to powszechny problem z I-Pace. Kto by pomyślał? Od tego czasu nie ma problemów. Minął miesiąc i ładuje się za każdym razem. Co prawda, nie dostaję pełnych kW, jakie mogłaby dostarczyć moja amperaż obwodu, ale nadal jest dość wysoki i z łatwością ładuje się od 20% do 100% w ciągu nocy. Kiedy już żyłeś z poziomem 1, to czujesz się jak luksus. W końcu możemy cieszyć się wspaniałym samochodem. Zatem, moim punktem tej historii jest to, że twoje problemy z ładowaniem mogą nie być (tylko) samochodem, ale raczej wahaniami w twoim zasilaniu elektrycznym z okazjonalnym skokiem napięcia. Najwyraźniej I-Pace jest trochę wybredny i niezbyt dobrze radzi sobie z napięciami AC poziomu 2 powyżej pewnego poziomu. Gdyby dealer to wiedział, mógłby zaoszczędzić sobie i mnie wiele zgryzoty, frustracji i pieniędzy. Mam nadzieję, że to pomoże innej osobie, która się zmaga.
Nie mogłem używać mojego ChargePoint Home Flex od czasu, gdy oprogramowanie układowe (wersja 5.5.4.14) ChargePoint zostało wypchnięte pod koniec marca. Samochód ładuje się bez problemu na innych markach, a nawet na ładowarce ChargePoint 6,6 kW na parkingu. ChargePoint musi dowiedzieć się, co zepsuli. Na szczęście większość mojego ładowania odbywała się za pomocą starszej, obecnie nieobsługiwanej Juicebox 40 Pro.
 
Czy Twój pojazd nadal się konsekwentnie ładuje? Mój wciąż jest u dealerów i nie sądzę, żeby mieli jakieś rozwiązania w zasięgu wzroku.
Tak. Minął kolejny miesiąc, a mój i-Pace z 2023 roku nadal ładował się pomyślnie, dokładnie tak, jak powinien za każdym razem. Ma to sens, że taki problem istnieje, chociaż myślę, że można go było uniknąć, tak jak wydaje się, że zrobił to każdy inny producent. Pojazd jest brytyjskim pojazdem inżynieryjnym, a napięcie w Wielkiej Brytanii wynosi, jak rozumiem, 230 V. Wydaje się, że wbudowali pewien margines dla wahań napięcia do 240 V, ale ledwo (z mojego doświadczenia). Jeśli użyjesz transformatora, aby obniżyć napięcie do około 230 V lub mniej, za każdym razem naładujesz go. Cóż, takie jest moje doświadczenie i chciałbym, żeby ktoś powiedział mi to 2 lata temu.
 
Nie mogłem używać mojego ChargePoint Home Flex od czasu aktualizacji oprogramowania (wersja 5.5.4.14), którą ChargePoint wypuścił pod koniec marca. Samochód ładuje się bez problemu na innych markach, a nawet na ładowarce ChargePoint 6,6 kW na parkingu. ChargePoint musi dowiedzieć się, co zepsuli. Na szczęście większość mojego ładowania odbywała się za pomocą starszej, obecnie nieobsługiwanej Juicebox 40 Pro.
Cześć Ayepace - Czy to może być zbieg okoliczności, że wydanie oprogramowania układowego zbiegło się w czasie z problemami z ładowaniem? Pytam, ponieważ mój Homeflex działa na wersji 5.5.4.14 od 5 kwietnia 2025 roku. Nie zauważam żadnych problemów. Nie zauważyłem nawet, że oprogramowanie układowe zostało zaktualizowane. Czy możliwe, że Twoja usługa elektryczna dostosowała się do napięcia powyżej 240 V w mniej więcej tym samym czasie? Sugeruję to, ponieważ ja również mogłem ładować na innych ładowarkach L2, ale nie w domu (przez większość czasu). Nie w domu z Homeflex i nie w domu używając innej marki ładowarki 48A (jak opisałem w moim pierwszym poście). Oczywiście, jeśli wymieniłeś Homeflex na swoją Juicebox, podłączyłeś ją do tego samego obwodu i działa ona na Juicebox, a nie na Homeflex, to wyraźnie wskazuje na ładowarkę Homeflex. Ale jeśli Juicebox znajduje się w innym obwodzie serwisowym niż Homeflex, to może to być zbyt wysokie napięcie. Nigdy nie brałem pod uwagę zbyt wysokiego napięcia jako problemu, dopóki go nie obniżyłem i wszystkie moje problemy zniknęły. Warto to rozważyć.
 
Tak, to coś z jednostką Home Flex. Nie mogę ustalić, czy to sprzęt, czy oprogramowanie.
Próbowano podłączyć go do 2 różnych gniazd 240V. Kiedyś działało w obu gniazdach.
Home zawsze miało 230-250V (połączone napięcie każdej "strony") z krótkim okresem 260V+ kilka lat temu. Ten incydent uruchomił alarmy w urządzeniach UPS i powiadomiłem firmę energetyczną. Natychmiast przyszli i naprawili coś gdzieś, aby przywrócić oczekiwania. Nic takiego nie miało miejsca od tego czasu.
Aplikacja Juicebox wcześniej dawała więcej informacji. Pokazywała, czy napięcie było na wysokim końcu zakresu, wtedy samochód akceptował mniej amperów i zwiększał ampery na dolnym końcu zakresu napięcia, aby utrzymać prędkość 7,6 kW.
 
Miałem te same problemy z ładowaniem mojego I Pace z 2024 roku. Ładuje się w ciągu dnia bez problemu, tylko po włożeniu wzmacniacza napięcia. Wieczorem nadal się nie ładuje. Jaguar wymienił coś w zeszłym tygodniu w nadziei, że to pomoże. Nadal nie ładuje się wieczorami. Miałem Teslę w tym samym czasie i ładowała się rano, w południe i wieczorem. Więc nadal wierzę, że to wina samochodu, a nie ładowarki lub prądu w społeczności. Muszę skontaktować się z Jaguarem i zobaczyć, czy mają jakieś inne przemyślenia, to wszystko wydarzyło się w ciągu ostatniego tygodnia. Technik EV przyszedł do mojego domu między 16:00 a 17:30 i wszystko działało dobrze. Powiedział, że jeśli będę miał te same problemy w przyszłości, zespół inżynierów może przyjechać ze swoim sprzętem, aby zdiagnozować problem. Uwielbiam ten samochód pod każdym innym względem, ale system ładowania to problem.
 
Tak. Minął kolejny miesiąc, a mój i-Pace z 2023 roku nadal ładował się pomyślnie dokładnie tak, jak powinien, za każdym razem. Ma to pewien sens, że taki problem istnieje, chociaż uważam, że można go było uniknąć, tak jak wydaje się, że zrobił to każdy inny producent. Pojazd jest pojazdem zaprojektowanym w Wielkiej Brytanii, a instalacja elektryczna w Wielkiej Brytanii wynosi, jak rozumiem, 230 V. Wydaje się, że uwzględnili pewien margines wariancji napięcia do 240 V, ale ledwo (z mojego doświadczenia). Jeśli użyjesz transformatora, aby obniżyć napięcie do około 230 V lub poniżej, za każdym razem naładujesz go. Cóż, takie jest moje doświadczenie i chciałbym, żeby ktoś mi to powiedział 2 lata temu.
Mój model z 2019 roku nadal jest wybredny w kwestii ładowania. Będzie ładował się pomyślnie na mojej ładowarce ściennej L2 o każdej porze dnia i nocy przez kilka tygodni, a następnie powróci do cyklu rozpoczynania ładowania, a następnie szybkiego wyłączania, niezależnie od pory dnia lub poziomu naładowania (od 40 do 10 amperów). Inne pojazdy elektryczne nie mają problemu z ładowaniem na naszym urządzeniu. Zastanawiam się, czy taktyka transformatora buck-boost nadal działa? Jeśli tak, jakiej marki i modelu transformatora używasz? Opierając się na własnych doświadczeniach i wielu postach na tym forum, nie sądzę, aby problem miał cokolwiek wspólnego z ładowarką. Uważam teraz, że problemem jest niezdolność iPace do radzenia sobie z niespójnością napięć wejściowych. Powiedziawszy to, nadal zastanawiam się, dlaczego jest to tak cykliczne, działa dobrze przez tygodnie, a następnie wraca do stanu niefunkcjonalnego?
 
Having siad that, I still wonder why it is so cyclical, working fine for weeks and then reverting back to nonfunctional?
Potrzebny woltomierz do monitorowania.

Mój domowy system solarny Tesli okresowo odłącza się od sieci z powodu wahań napięcia. Wydaje się, że w moim rejonie występują również losowe problemy.
 
Mój 2019 nadal jest wybredny z ładowaniem. Ładuje się pomyślnie na mojej Wallboxie L2 o każdej porze dnia i nocy przez kilka tygodni, a następnie wraca do cyklu rozpoczynania ładowania, a następnie szybkiego wyłączania, niezależnie od pory dnia i poziomu naładowania (od 40 do 10 Amperów). Inne pojazdy elektryczne nie mają problemów z ładowaniem na naszej jednostce. Zastanawiam się, czy taktyka transformatora buck-boost nadal działa? Jeśli tak, jakiej marki i modelu transformatora używasz? Na podstawie mojego własnego doświadczenia i wielu postów na tym forum nie wierzę, że problem ma cokolwiek wspólnego z ładowarką. Teraz myślę, że problemem musi być niezdolność iPace do radzenia sobie z niespójnościami w napięciach wejściowych. Mimo to nadal zastanawiam się, dlaczego jest to tak cykliczne, działa dobrze przez tygodnie, a potem wraca do stanu niefunkcjonalności?
Cześć Dave. Wygląda na to, że Twój ostatni post był z 22 sierpnia. To tylko kilka tygodni temu. Tak się cieszę, że nie poddałeś się ze swoim I-Pace. Wiem, że zmagasz się z tym od co najmniej czerwca.

Tak, transformator obniżający napięcie nadal działa. Przez cały ten czas (może 4 lub 5 miesięcy) nigdy nie miałem problemu. Rozpoczyna i kontynuuje sesję ładowania do końca za każdym razem. Jest w 100% niezawodny. Pamiętaj, że jest to wyraźny kontrast w porównaniu do zawodnego doświadczenia, które opisałem w poprzednich postach.

Mogę jedynie podzielić się moim dotychczasowym doświadczeniem, aby wyjaśnić, co moim zdaniem jest problemem. Moja instalacja elektryczna miała zmienne napięcie. Przez jakiś czas używałem ładowarki, jak wspomniałem, ładowarki DeWalt, która wyświetlała odbierane napięcie. Tak właśnie odkryłem, że jest to problem z napięciem. Nie mogę powiedzieć, jakiej wewnętrznej logiki używa iPace, aby zdecydować, kiedy jest ono zbyt wysokie. Wyobrażam sobie, że określenie tej wartości jest trochę heurystyczne (logika rozmyta) i prawdopodobnie jest dostosowywane w tych aktualizacjach oprogramowania, które czasami otrzymujemy przez Wi-Fi.

W innym Twoim poście z czerwca na innym wątku dostarczyłem wszystkich informacji, o które prosiłeś, ale dla kompletności w tym wątku, oto transformator, który został użyty:

Image


Rozumiem, że Twój lokalny dealer i elektryk mogą być sceptyczni co do potrzeby obniżenia napięcia. Mogę tylko powiedzieć, że to właśnie zasugerował mój dealer w przypadku tego pozornie powszechnego problemu, a elektryk powiedział, że robią to "cały czas" dla pojazdów Jaguar I-Pace. Jak już mówiłem, zadziałało to dla mnie jako 100% skuteczne rozwiązanie problemu. Moja ChargePoint Home Flex działa bez zarzutu za każdym razem. Teraz ładuje nieco wolniej, dostarczając 7 do 8KW w przeciwieństwie do 10 do 11KW, które otrzymywałem przed transformatorem, ale jestem zadowolony. Jeśli zacznę wystarczająco wcześnie, nadal mogę naładować od około 20% do pełna w nocy (poniżej obrazek). Co prawda, rzadko pozwalam mu spaść tak nisko, zanim ponownie naładuję.

Image


Mam nadzieję, że to pomoże.
 
Alex,
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. Bardzo się cieszę, że Pana rozwiązanie okazało się w 100% skuteczne. Po kolejnych 10 dniach przerwy mój samochód ponownie konsekwentnie ładuje się z mocą 32 Amperów (około 6,4 kWh). Przy pełnym naładowaniu odczytuję zasięg 455 km (około 280 mil), a moja jednostka Wallbox wyłącza się, gdy pojazd osiągnie 100% (nie ma ładowania podtrzymującego). Jeśli napotkam jakiekolwiek dalsze problemy, natychmiast zastosuję taktykę buck-boost, ponieważ moim planem jest zachowanie iPace przez co najmniej 4 lata, z oczekiwaniem, że technologie akumulatorowe do tego czasu znacznie się rozwiną, zapewniając znacznie większy zasięg, szybsze ładowanie i niższą wagę w następnej generacji pojazdów elektrycznych.
 
Obrazek opublikowany przez @Denver Alex przedstawia jednostkę 1,5 KVa. Wydaje się, że nie byłaby ona wystarczająco mocna do ładowania poziomu 2.
 
21 - 39 of 39 Posts