Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik heb een 2019 die absoluut probleemloos is geweest (behalve het vervangen van een 12-volt batterij ongeveer 15 maanden geleden). Het is de letterlijke "belle of the ball" geweest op vele EV-autoshow-evenementen in de afgelopen 5 jaar. Ik heb alle updates/terugroepacties erop. Nooit problemen gehad. Een lading van 80% geeft een bereik van 220 mijl aan - wat betekent dat een volledige lading dicht bij 265 zou zijn, gebaseerd op mijn rijgedrag. Hij is in zijn leven slechts een dozijn keer tot 100% opgeladen en slechts een paar keer natgeregend. Ik wou dat ik een familielid had dat hem nodig had, want er is goed voor gezorgd, maar ... hij staat te koop op Cars.Com als je geïnteresseerd bent.

https://www.cars.com/vehicledetail/c9c9cb3f-7229-4549-a1b5-6be6ff299756/

Ik heb jarenlang betoogd dat (in 2019) Jaguar de lunch van Tesla had kunnen opeten als ze deze auto in de VS gewoon hadden geadverteerd. Het was een mooiere auto dan de Model S of X (alleen die toen beschikbaar waren, en beide kostten toen meer dan $100.000). Jaguar maakte in 2019 de beste EV.
Na uitgebreid onderzoek naar de i-Pace kan ik het alleen maar 100% met je eens zijn. Welke autofabrikant bouwt niet voort op het hebben van een World Car of the Year na de lancering?

Bijna elke vroege review prees de styling, prestaties, bouwkwaliteit en het luxueuze interieur van de auto, en zelfs huidige reviews beschrijven hem NOG STEEDS als een van de best rijdende ev's. Waarom Jaguar daar niet op is gesprongen om hun EV-revolutie ECHT vooruit te helpen, gaat mijn pet te boven.

En als er een fout wordt gedetecteerd, neem ik aan dat de garantie van 8 jaar deze volledig dekt?
Mijn B2B-garantie verliep in oktober. Had een paar weken geleden de H441-update en kreeg binnen een week de foutmelding die een defecte module aangaf. Ik nam natuurlijk aan dat de batterijgarantie de modulevervanging zou dekken, maar kreeg van mijn serviceadviseur te horen dat de batterijgarantie alleen van toepassing is als de capaciteit onder de 70% ligt. Mij werd verteld dat hij "coulance"-goedkeuring kreeg om de modulevervanging te dekken, wat volgens mij onzin is, aangezien de batterij onder een terugroepactie valt.

Discussion starter · #23 ·
Mijn B2B-garantie verliep in oktober. Had de H441-update een paar weken geleden en kreeg binnen een week de foutmelding die een defecte module aangaf. Ik nam natuurlijk aan dat de batterijgarantie de modulevervanging zou dekken, maar kreeg van mijn serviceadviseur te horen dat de batterijgarantie alleen van toepassing is als de capaciteit onder de 70% ligt. Mij werd verteld dat hij "goodwill"-goedkeuring kreeg om de modulevervanging te dekken, wat ik onzin vind, aangezien de batterij onder een terugroepactie valt.
Dat is een groot probleem! Ik zou aangenomen hebben dat de 8 jaar batterijgarantie ALLE defecten binnen de garantieperiode dekt? Ik zal zeker contact opnemen met de dealer VOORDAT ik een auto koop en iets op papier laten zetten om te bevestigen dat het gedekt zou zijn.

Ik ben een van de gelukkigen. We hebben onze 2022 I-Pace nu twee jaar en hij is nog nooit stuk gegaan. Het is nog steeds een genot om in te rijden en het enige probleem is dat de Lane Keeping Assistance af en toe voor een korte periode uitvalt (dealer kan het niet repareren tenzij ze het kapot zien). Ik heb een vreemde episode gehad waarbij de actieradiusweergave totaal verkeerd was, maar dat was toen hij gloednieuw was en ik schreef het toe aan het leren van de auto. De H441-update heeft geen problemen aan het licht gebracht en ik haal meestal iets meer dan 230 mijl actieradius bij warm weer en 220 bij koud weer.

Overweeg al geruime tijd een i-pace met HSE-specificatie (facelift 2021-specificatie met Pivi Pro etc.), maar ben bezorgd over mogelijke betrouwbaarheidsproblemen.

Online beoordelingen voor Jaguar in het algemeen lijken vrij slecht te zijn, maar hoe slecht is Jaguar (en met name de i-pace) voor de betrouwbaarheid?
Zoals velen opmerken, zijn er eigenaren die geen problemen ervaren en anderen met verschillende problemen. Mijn 2020 HSE, gekocht in 2022 met 9k kilometerstand, had tot voor kort geen problemen. Het gevreesde 12V-batterijprobleem dat resulteerde in de vervanging van beide 12V-batterijen onder garantie.

De mijne heeft slechts één 12V-batterij onder garantie vervangen gekregen - Afgezien daarvan geen problemen na 4 jaar en 15.000 mijl. Vergeleken met een vorige M3 - waarbij de 12V-batterij $600 kostte om te vervangen! - het is een droom geweest. Plus, wonen in Seattle en elektriciteit krijgen voor 6c per Kw is het vreselijk goedkoop om te draaien.

We hebben onze MY 2023 net geen 1 jaar. We hebben een Nissan Leaf uit 2015 en wisten dat we niet terug zouden gaan naar benzine. Zelfs met alle prijzen was ik erg nerveus om naar Jaguar te gaan, maar er was simpelweg geen andere EV waarin ik geïnteresseerd was. Gelukkig hebben we, afgezien van een paar elektronische problemen die vanzelf verdwenen, tot nu toe geen enkel probleem gehad (hoewel slechts 10.000 km).

Heb verschillende verwijzingen gezien naar de verlengde garantie die de dag redt met betrekking tot componentfalen op de i-pace, dus ik zou dat waarschijnlijk overwegen. Ik neem aan dat dit kan worden toegevoegd aan een auto zolang de originele garantie van 3 jaar nog niet is verlopen?

Enig idee hoe lang je de garantie kunt verlengen en wat het kost?

Bedankt
Ik heb een 2020 I Pace en de fabrieksgarantie van 5 jaar staat op het punt af te lopen. De dealer heeft 6000 euro geoffreerd en aangezien ik van mijn auto hou en minimale problemen heb gehad die allemaal door de fabriek werden gedekt, denk ik dat het een goede deal is. De geoffreerde prijs is voor 50.000 mijl en 5 jaar.
Ik zie niets op de markt dat te vergelijken is met mijn I pace. Dus aangezien het een pareltje is, houd ik hem.

Ik heb een 2019 die absoluut probleemloos is geweest (behalve het vervangen van een 12-volt batterij ongeveer 15 maanden geleden). Het is de letterlijke "belle of the ball" geweest op vele EV-autoshow-evenementen in de afgelopen 5 jaar. Ik heb alle updates/terugroepacties erop. Nooit problemen gehad. Een lading van 80% geeft een bereik van 220 mijl aan - wat betekent dat een volledige lading dicht bij 265 zou liggen op basis van mijn rijgedrag. Hij is in zijn leven slechts een dozijn keer tot 100% opgeladen en slechts een paar keer natgeregend. Ik wou dat ik een familielid had dat hem nodig had, want er is goed voor gezorgd, maar ... hij staat te koop op Cars.Com als je geïnteresseerd bent.

https://www.cars.com/vehicledetail/c9c9cb3f-7229-4549-a1b5-6be6ff299756/

Ik heb jarenlang betoogd dat (terug in 2019) Jaguar Tesla's lunch had kunnen opeten als ze deze auto in de VS gewoon hadden geadverteerd. Het was een mooiere auto dan de model S of X (alles wat toen beschikbaar was, en beide kostten toen meer dan $100K). Jaguar maakte in 2019 de beste EV die er was.
Kon het er niet meer mee eens zijn. Hun ondergang is te wijten aan slechte marketing. Handling en bereik zijn zo goed als er op dit moment is. De ENIGE sportief ogende auto naast de S

Als toekomstige I-Pace-eigenaar moet ik u allen bedanken voor alle nuttige adviezen en ervaringen die u hebt gedeeld. Ik herinner me het verslag van het afscheidsdiner voor de Managing Director van Jaguar die hen door enkele van de zwaarste jaren van het bedrijf leidde (ik geloof dat het Sir John Egan was), in zijn slottoespraak reflecteerde hij: “We hebben veel geweldige auto's gemaakt, we wisten alleen nooit welke het waren!” Dr. Roderick G

Ik heb er een van de originelen, gekocht in november 2018. Ik "hou van" de auto als hij werkt, maar ik ben een van de pechvogels. Complete vervanging van verwarming/koeling, stuurinrichting, 2 12V-accu's en vele andere kleine dingen. Toen raakte ik betrokken bij de H441-terugroepactie en had ik grote problemen met de accu, waaronder geen onderdelen gedurende vele maanden. De auto was meer dan 2 maanden onbestuurbaar in afwachting van onderdelen, maar hij is onlangs gerepareerd (meerdere cellen vervangen). Ik ga verder, maar ik zal de auto eerlijk gezegd missen. Misschien is het gewoon geluk - mijn eerste probleem was ~ 30 dagen na aankoop. Ik heb slechts ~ 30K mijl gereden, dus ik zou niet willen ontdekken wat er in de volgende 30K gebeurt. Misschien kunt u een weloverwogen beslissing nemen als u uw huiswerk doet en alle onderhoudsgegevens bekijkt. Ik zou niet aanraden om degene te kopen die ik bezat (zal op dit moment nog steeds bezitten), maar dat is slechts één datapunt. Als je een van de goede krijgt, zul je er dol op zijn!

Mijn 2020 HSE heeft in de eerste 3 jaar meer tijd in de werkplaats doorgebracht voor reparaties dan 30 jaar Subaru-bezit. Het laatste jaar is beter geweest. Ik heb in totaal 4 reparaties gehad: airconditioning, afstandsbediening antenne en beide 12V-batterijen. De tijd om onderdelen te krijgen en de reparatie te voltooien, heeft veel bijgedragen aan de totale uitvaltijd. Hoewel ik graag in de iPace rijd, wordt mijn volgende auto geen Jaguar en ik ben niet van plan hem na de vervaldatum van de garantie te bezitten.

5 jaar geschiedenis van een I-Pace in het VK - sinds maart 2019 in bezit. Ik plaats deze samenvatting op de vijfde verjaardag van mijn auto om anderen, vooral 'nieuwe' eigenaren, een idee te geven van hoe het is geweest om een I-Pace te bezitten over een langere periode. Ik beschouw mijn auto als 'betrouwbaar', aangezien hij slechts één keer onbestuurbaar is geweest (defecte 12v startaccu). Sommigen denken misschien dat ik ook geluk heb gehad, bijvoorbeeld dat ik geen problemen heb gehad met de voorruit of andere waterinfiltratie. Er zijn natuurlijk kleine storingen geweest, die ik hieronder opsom. Kilometerstand nu: 38.739 mijl. SE-modeljaar 2019; gekocht in maart 2019 (besteld in augustus 2018). Extra's gespecificeerd: 18” velgen, 4-zone HVAC, HUD, luchtvering, premium koplampen, mistlampen, 360 camera view, ionisator, gekoeld dashboardkastje. Redenering: Bedoeld om lange termijn te houden, dus SE met extra's was kosteneffectief, wilde geen matrix koplampen vanwege softwareproblemen in 2018, had misschien achteraf actieve dynamiek moeten specificeren. Fabrieksaf gemonteerde 18” velgen voor maximale actieradius en om stoeprand schade te voorkomen. Jaguar Assist oproepen en dealeracties sinds nieuw: Alle items betaald door garantie behalve vervanging van 12v batterijen en banden. Uitgebreide garantie afgesloten (twee keer) met Car Care – officiële JLR-versie.
DatumProbleem of gebeurtenisActie
3/2019Afgeleverd bij de dealerWeggereden na de overhandigingssessie!
4/2019“Black screen of death”: zowel bovenste als onderste schermen leegJagAssist BCM reset, InControl software geüpdatet. Dealer deed “Phase 4/IPMA en ICDM updates”
7/2019Camera foutmeldingDealer heeft camera losgekoppeld/aangesloten - OK
10/2019Jaguar Experience aanbodGratis dag training evenement bij JLR Castle Bromwich
1/2020Deurgreep OSR sluit niet volledigDealer verving handgreepeenheid, onder garantie
3/2021Cameraweergave vervormd, TCU probleem, Regensensor defectCamera software IPMB update, TCU geüpdatet, regensensor vervangen, alles onder garantie
4/2021H288 campagne en HVAC update onder garantieVervangen voorste kabelboom en parkeerrem-actuator, HVAC geüpdatet en opnieuw gevuld
12/202212volt startaccu defectJagAssist verving accu, mijn kosten
7/2023H441v2 campagneDealer voltooide BECM update, geen problemen
11/2023HV fout gedetecteerd P0AA6-00 HV isolatiefout in BECMDealer diagnosticeerde defecte 12volt hulpaccu als oorzaak. Vervangen, deels onder garantie
2/2024Originele Michelin Latitude R18 banden bij <4mm. 38.000 mijl levensduur (had nog 3.000 kunnen halen?)Vervangen door R18 Michelin Cross Climate 2, (7mm profieldiepte - nieuw)

• Like
Reactions: JagTruck
Discussion starter · #36 ·
Bedankt voor je feedback. Ik zie zeker een breed scala aan ervaringen van eigenaren, maar de slechte kwaliteit van de JLR-service is consistent. Hoewel ik de look van de i-Pace vergelijkbaar met de meeste andere EV's verkies, vind ik het nu erg moeilijk om mezelf ervan te overtuigen dat het een verstandige aankoop zou zijn.

Bedankt voor je feedback. Ik zie zeker een breed scala aan ervaringen van eigenaren, maar de slechte kwaliteit van de JLR-service is consistent. Hoewel ik de look van de i-pace vergelijk met de meeste andere EV's, vind ik het nu erg moeilijk om mezelf ervan te overtuigen dat het een verstandige aankoop zou zijn.
Ik weet niet zeker of ik het eens ben met je uitspraak "de slechte kwaliteit van de JLR-service is consistent". Ik heb onlangs een zeer goede dealer gevonden en hun acties geprezen. Helpt dit je in het VK? Nee, maar nogmaals, opmerkingen op het Amerikaanse forum over de kwaliteit van de service zijn ook niet veel waard voor jou.
Positief is dat je in ieder geval de optie hebt van een officiële verlengde JLR-garantie - iets dat JLRNA ons niet aanbiedt.
Als je op zoek bent naar een gebruikt voertuig dat elke dag werkt of binnen een paar uur kan worden gerepareerd in de lokale onafhankelijke reparatiewerkplaats, houd je dan aan een gevestigd oud model ICE. Het is echt een kwestie van of je een voertuig nodig hebt om dagelijks vervoer te bieden, of dat je op zoek bent naar een voertuig dat leuk is om in te rijden en waarop je niet hoeft te vertrouwen voor basisbehoeften?

Ik ben een van de gelukkigen. We hebben onze 2022 I-Pace nu twee jaar en hij is nog nooit kapot gegaan. Het is nog steeds een genot om in te rijden en het enige probleem is dat de Lane Keeping Assistance af en toe voor een korte periode uitvalt (de dealer kan het niet repareren, tenzij ze het kapot zien). Ik had een vreemde episode waarbij de actieradiusweergave totaal verkeerd was, maar dat was toen hij gloednieuw was en ik schreef het toe aan het leren van de auto. De H441-update heeft geen problemen aan het licht gebracht en ik haal meestal iets meer dan 230 mijl actieradius bij warm weer en 220 bij koud weer.
Ik heb een 2022 en heb hetzelfde probleem! Eerst dacht ik dat het te maken had met het te snel starten van de auto, maar het gebeurt willekeurig. Ik gebruik mijn LKA niet, dus het is geen groot probleem voor mij.

Dank voor je feedback. Ik zie zeker een breed scala aan ervaringen van eigenaren, maar de slechte kwaliteit van de JLR-service is consistent. Hoewel ik de look van de i-pace vergelijk met de meeste andere EV's, vind ik het nu erg moeilijk om mezelf ervan te overtuigen dat het een verstandige aankoop zou zijn.
OK, er lijkt een negatief verhaal te zijn rond dealers, mijn mening is dat velen gewoon niet de training of ervaring hebben om elektrische auto's adequaat te begrijpen en de neiging hebben om onzin te verkopen. Mijn eigen dealer is uitstekend en een van de pioniers in het melden van technische problemen aan JLR.

21 - 40 of 49 Posts