Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
41 - 60 of 87 Posts
Had een grappig (niet op een goede manier) ding vandaag. Toen ik een parkeerplaats opreed, hoorde ik een seconde lang een schurend/slijpend geluid. Ik draaide strak, dus ik dacht dat de band misschien ergens langs schuurde, dus ik dacht er verder niet over na (behalve dat ik een nieuw, vreemd geluid opmerkte).

Toen ik van mijn werk vertrok, begon ik af en toe "Versnellingsbakfout gedetecteerd" berichten te krijgen. Ze waren geel, verschenen 2 seconden en verdwenen dan weer. Leek te gebeuren bij het optrekken vanuit stilstand. Het schurende geluid (meer als een krakend/schurend geluid) gebeurde een paar keer opnieuw en een keer kwam de auto abrupt tot stilstand toen ik probeerde weg te rijden bij een stopbord (voelde alsof ik van achteren werd aangereden).
Helaas ben ik dit exacte gedrag gaan zien. Heb ik geluk dat ik dit probleem nu heb als het de bedrading is die onder garantie is vervangen? Ik weet niet waarom er een terugroepactie is voor dit probleem, maar niet in NoAm. Ik denk dat Decaries Motors nu weet wat ze moeten doen, en de diagnose en reparatie zullen niet te lang duren.
Mijn eerste "probleem" in lange tijd. Hou nog steeds van de auto!

Momenteel niet, de foutmelding "flitst" alleen in het dashboard (na 1 of 2 seconden aan en uit), en ik hoor dat geluid als ik met lage snelheid vertraag (soms) of als ik links of rechtsaf sla, met lage snelheid, komend van een stop (soms).

Wat voor soort reparatie was het?

VEEL erger dan verwacht. Update van mijn bericht #40. Teleurgesteld dat niemand het vroeg, maar ik deel het graag:
Ik ging naar Cole European gewapend met een TSB-afdruk voor een defect in de bedradingskabel. Tijdens hun diagnose ontdekten ze metaal in het monster van de motorvloeistof, dus mijn auto krijgt als gevolg daarvan een NIEUWE VOORMOTOR (8.000 dollar retail), met naar schatting 25-30 uur arbeid. Natuurlijk wordt de bedradingskabel tegelijkertijd ook vervangen, wat een paar uur bespaart als het met de motor wordt gedaan. Gelukkig waren er een motor en bedradingskabel in de buurt in N.CA, dus misschien is de totale tijd minder dan 2 weken.
Cole-technici hadden ervaring met versnellingsbakfouten en gingen veel dieper dan ik had gevraagd of me had voorgesteld. Ik begrijp niet alle verbanden met het inschakelen van de parkeerrem en de werking van de motor. Mijn auto sloeg de parkeerrem slechts twee keer op 2-3 mph aan, net voordat ik ermee naar de garage reed (slepen zou veiliger zijn geweest), dus het is onduidelijk of dat alleen metaal in de olie / vloeistof heeft veroorzaakt. Geen slijpen gedetecteerd tijdens het rijden. Een paar keer in een jaar had ik een beetje aanvankelijk schokken bij het accelereren bij hard accelereren vanuit stilstand gevoeld, maar geen andere aanwijzingen dat de motor problemen had.

Update van de dealer: De bedrading lijkt het probleem te zijn. Nog geen ETA voor reparatie. Waarom hebben we hier geen massale terugroepactie voor in Noord-Amerika? Het wordt in ieder geval onder garantie gerepareerd.

Ik begrijp niet waarom ze geen korte adapter hebben gemaakt om de spanning van de kabelboom te halen. Doe daar een terugroepactie voor en het zou een snellere, goedkopere oplossing voor iedereen zijn.

Helemaal mee eens. Als het probleem de draadlengte is, waarom kunnen ze dan niet gewoon een kleine 'verlenging' aansluiten? Te simpel?

Ik heb het op andere voertuigen zien doen, maar het is al een tijdje geleden. Voorbeeld: Een Jeep die ik tientallen jaren geleden had, had problemen met de bedrading naar de verdeler, waar deze niet ondersteund werd en slechts een "exacte" lengte had om te bereiken. Dit veroorzaakte breuken in de draden (je zou het niet zien door er alleen maar naar te kijken) die de timingsignalen voor de elektronische regeleenheid verstoorden. Jeep heeft een TSB uitgebracht. Adapterbedrading en ondersteuning hebben het opgelost. Die Jeep is ook bijna in vlammen opgegaan door "exacte" lengte bedrading naar de koplamp schakelaar. Te veel spanning, trekken en verhoogde weerstand daar smolt de connector waardoor er rook ontstond en de buitenverlichting uitviel. Gelukkig is het niet verder gekomen voordat ik hem uit elkaar haalde.

Het kan afhangen van de spanning of stroomsterkte die door de draden gaat bij de probleemconnector. Ik heb het nog niet in de bedradingsschema's opgezocht (nog niet). Als een enkele draad hoge spanning of stroom aankan, dan begrijp ik de voorkeur om de hele kabelboom te vervangen.

Update: Jaguar belde me maandag om te bevestigen dat het een kabelboom was en dat ze het onderdeel moesten bestellen. Vandaag belden ze me om te zeggen dat ze het onderdeel hebben ontvangen, het hebben geïnstalleerd en een proefrit hebben gemaakt. Ze hebben zelfs gecontroleerd op een lek in de HVAC, er een gevonden en het probleem opgelost. Ik wist niet dat ik dit probleem had, maar ben blij te zien dat ze hier proactief waren. 3 dagen om het probleem met de kabelboom te identificeren, het onderdeel te bestellen, te ontvangen en te repareren. Helemaal geen klacht, hier. Mijn dealer is absoluut geweldig!

Nu heeft mijn I-Pace hetzelfde probleem "Versnellingsbakfout gedetecteerd", maar de melding verscheen alleen bij het vertragen. Op een gegeven moment blokkeerden de wielen en stopte de auto abrupt, maar daarna kon ik de rit hervatten.

Ik heb hem afgelopen woensdag afgeleverd. Het is 5 dagen geleden (hoewel de vakantie van 1 januari er een van was) en tot nu toe hebben ze het probleem opgelost, de oorzaak gevonden (kortsluiting in de kabelboom) en de onderdelen besteld. Naar verluidt zal het over ongeveer een week klaar zijn en er is op dit moment geen vervangende auto voor mij beschikbaar, maar er is er een beloofd binnen een paar dagen.

Dichtbij, 23,5K, maar ik rijd behoorlijk intensief, dat kan hebben bijgedragen.
Net naar de lokale dealer gesleept, voor de zekerheid een geprinte TB erbij gedaan.
Eens kijken wat ze zeggen.

Een update ontvangen van SC.
Ze hebben de 12V-accu vervangen en de meeste symptomen zijn verdwenen.
Nu wachten op het "stuurwielschakelaarblok aan de bestuurderskant" (?).
Gevraagd naar vervanging van de kabelboom - de serviceadviseur wist het niet zeker. Begrijp ik het goed dat dit een verplichte reparatie is volgens de NHTSA-vereiste?

De kabelboom is een vervanging als ze kapotte draden vinden. De NHTSA heeft hen niet verzocht om een terugroepactie uit te voeren, hoewel ik begrijp dat er in het VK een terugroepactie is uitgevoerd.

Het leest alsof een van de schakelgroepen op het stuurwiel ook defect is bevonden. Mogelijk die met het duimwiel gezien de bewoording "bestuurderskant".

Oké, bevestiging van de 12V-accu en de koplampenschakelaar van de stuurkolom.
Net opgehaald, loopt tot nu toe prima.

Maar iemand moet me uitleggen - waarom de 12V-accu hier zo'n cruciaal onderdeel is, als je een enorme tractiebatterij hebt die de 12V de hele tijd kan opladen, wat er ook gebeurt? Volgens mijn begrip is de 12V-accu alleen nodig als buffer, terwijl alle stroom naar de laagspanningsrail nog steeds van de tractiebatterij kan komen via een spanningsomvormer.
Lijkt mij een architecturaal probleem.

41 - 60 of 87 Posts