Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 40 of 87 Posts
Mijn gok is dat de productie nog niet is bijgebeend, aangezien het bulletin zeer recent is uitgebracht. Ze hadden dus waarschijnlijk een keuze: de oplossing stilhouden totdat ze een voorraad onderdelen hadden opgebouwd, of mensen het laten zien en laten weten dat er een oplossing is (en dus geen andere dingen proberen om het op te lossen), zelfs als het nog niet beschikbaar is.

Discussion starter · #22 ·
Mijn gok is dat de productie nog niet is ingehaald, aangezien het bulletin pas heel recent is uitgebracht. Ze hadden dus waarschijnlijk de keuze: de oplossing stilhouden totdat ze een voorraad onderdelen hadden opgebouwd, of mensen het laten zien en laten weten dat er een oplossing is (en dus geen andere dingen proberen om het op te lossen), zelfs als het nog niet beschikbaar is.
Dat komt overeen met wat mijn servicemonteur zei. Toen de andere I-Pace medio december binnenkwam, waren ze zich volgens mij niet bewust van het bulletin, dus het kostte wat tijd om te diagnosticeren en nu het bulletin uit is, was het gemakkelijker om naar het potentiële probleem te zoeken. Hij zei ook dat er verschillende versies van de kabelboom waren, afhankelijk van de opties in de auto, waardoor het moeilijker werd om zo snel mogelijk een gestandaardiseerd onderdeel te krijgen. Weten is dus de halve strijd. Hopelijk duurt de andere helft niet eeuwig.

Mijn kat zit sinds half december vast bij Décarie Motors voor precies hetzelfde probleem...\nIntermitterende aandrijflijnstoringen bij acceleratie. Had maar één keer hetzelfde schurende geluid ervaren....\n\nDe parkeervergrendelingsactivator is kapot en we wachten nog steeds op de komst van het onderdeel....
\n\nMyA, hebben ze uw vervangende reserveonderdelen al gevonden? Kunnen ze deze onderdelen in plaats daarvan van een JLR-voorraadvoertuig halen, aangezien u al zo lang hebt gewacht?\n\nHeeft u zelf de foto van de connector en de gebroken draad gemaakt, is het mogelijk voor eigenaren om deze te bekijken? Ik zou graag mijn connector willen inspecteren op strakke bedrading, in plaats van mijlenver van huis gestrand te zijn.\n\nGroeten, Steve

Discussion starter · #24 ·
MyA, hebben ze al uw vervangende reserveonderdelen besteld? Kunnen ze deze onderdelen in plaats daarvan van een JLR-voorraadvoertuig halen, aangezien u al zo lang hebt gewacht?

Heb je zelf de foto van de connector en de gebroken draad gemaakt, is het mogelijk voor eigenaren om deze te bekijken? Ik zou graag mijn connector willen inspecteren op strakke bedrading, in plaats van mijlenver van huis gestrand te zijn.

Cheers, Steve
Klonk alsof de kabel waarschijnlijk vrij diep in de auto zit. Ik betwijfel of de service een nieuwe auto voor onderdelen kan kannibaliseren (verkoop en service zijn verschillende afdelingen) en ik kreeg te horen dat er verschillende versies van de kabelboom zijn (vermoedelijk een stel kabels die aan elkaar zijn gebonden om van de ene plaats naar de andere in de buik van de auto te komen), afhankelijk van de opties van de auto. Zou leuk zijn, maar ik denk dat het geen realistische verwachting is.

MyA, hebben ze al vervangende onderdelen voor je besteld? Zouden ze deze onderdelen in plaats daarvan van een JLR-voorraadvoertuig kunnen halen, aangezien je al zo lang hebt gewacht?

Heb je zelf de foto van de connector en de gebroken draad gemaakt, is het mogelijk voor eigenaren om deze te bekijken? Ik zou graag mijn connector willen inspecteren op strakke bedrading, in plaats van mijlenver van huis gestrand te zijn.

Cheers, Steve
De foto's die in een eerdere post zijn geĂĽpload, zijn verstrekt door mijn technisch adviseur bij JLR. Het is een connector met een heleboel draden die diep in de buik van de kat lopen, waar je het voorste subframe moet demonteren en de aardkabel van de elektronische aandrijfeenheid, enz. moet verwijderen. Geen gemakkelijke klus die in totaal minimaal een dozijn uur zou moeten duren......

Zowel wij als de Montreal I-Paces wachten op de nieuwe kabelboom en kregen te horen dat deze op 27 januari zou moeten arriveren. Ik zou even langs de dealer moeten gaan om te kijken of ze naast elkaar op de parkeerplaats staan...

Ik vertel mensen die vragen waar mijn coole EV is, dat het probleem niets te maken heeft met het feit dat het een EV is, maar alles met het feit dat het een Jag is. ;
Oei - nog twee weken, dan nog een dag om de achterste kabelboom en connector te vervangen. Het lijkt vreemd dat ze geen voorraad uit de productie konden halen om uitstaande reparaties op te lossen. Het lijkt er niet op dat honderden dit probleem hebben, eerder tientallen wereldwijd.

Discussion starter · #28 ·
Zowel wij als de Montreal I-Paces die wachten op de nieuwe kabelboom kregen te horen dat ze op 27 januari zouden moeten arriveren. Ik zou even langs de dealer moeten gaan om te kijken of ze naast elkaar op de parkeerplaats staan...

Ik vertel mensen die vragen waar mijn coole EV is, dat het probleem niets te maken heeft met het feit dat het een EV is, maar alles met het feit dat het een Jag is. [img= class=inlineimg]/forum/images/smilies/wink.gif[/img]
Oei - nog twee weken, dan nog een dag om de achterste kabelboom en connector te vervangen. Het lijkt vreemd dat ze geen voorraad uit de productie konden halen om uitstaande reparaties op te lossen. Het lijkt er niet op dat honderden dit probleem hebben, eerder tientallen wereldwijd.
Hoewel ik het zeker zou willen om het eerder terug te krijgen, zou ik niet verwachten dat ze 20 uur besteden aan het demonteren van een nieuwe auto om een kabel te krijgen, en dan 20 uur besteden aan het terugplaatsen van een nieuwe als de kabel arriveerde. Ik zou niet blij zijn met het kopen van een auto wetende (of zelfs vermoedend) dat deze is gecannibaliseerd en weer in elkaar is gezet. De kabelboom is mogelijk ook aangepast om het probleem aan te pakken en ze zouden zichzelf opmaken voor een andere kostbare reparatie.

Men zou kunnen stellen dat ze de productie in de fabriek zouden kunnen vertragen om eerder vervangende onderdelen te verzenden.

Discussion starter · #29 ·
Nou, de kabel kwam vroeg aan en de auto is vandaag terug! Nog steeds bijna een maand om alleen een kabel te vervangen (blijkbaar 11 uur werk), maar het kwam tenminste een week eerder aan. De dealer was goed en de Evoque-leenauto was prima.

Ik zal alles testen tijdens een roadtrip (met H264 geĂŻnstalleerd!) naar Boston en verslag uitbrengen over de verandering in bereik etc...

Nou, de kabel kwam vroeg aan en de auto is vandaag terug! Nog steeds bijna een maand om alleen een kabel te vervangen (blijkbaar 11 uur werk), maar het kwam tenminste een week eerder aan. De dealer was goed en de Evoque-leenauto was prima.

Zal het allemaal testen op een roadtrip (met H264 geĂŻnstalleerd!) naar Boston en verslag uitbrengen over de verandering in bereik etc...
Gefeliciteerd met het terugkrijgen van je auto ?. Afkloppen dat dit de laatste problemen zijn die je zult ervaren! Geniet van de roadtrip. Ik hou van Boston!

Discussion starter · #31 ·
Gefeliciteerd met het terugkrijgen van je auto ?. Afkloppen dat dit de laatste problemen zijn die je zult ervaren! Geniet van de roadtrip. Ik hou van Boston!
Bedankt. Tot nu toe gaat het goed. Bij het eerste laadstation. Ik heb 180 km gereden met 63% van de batterij met een gemiddelde van 28kW/100km. Dat lijkt aan te tonen dat de 100% actieradius van de batterij 80kW is. Ik heb een snelle berekening gemaakt bij de 50% markering die me een capaciteit van ~81kW gaf. Lijkt een actieradius te zijn van 280 km per lading bij -10c en voornamelijk 100 km/u rijden op de snelweg met wat klimmen. Allemaal in de Eco-modus. GOM begon na de upgrade met 400 km! Wauw, zoveel optimisme! Nu staat er 300, wat lager is dan de constante 325 die ik kreeg, maar in ieder geval dichter bij de realiteit.

Discussion starter · #33 ·
Jaguar heeft hierover informatie ingediend bij de NHTSA. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10169910-0001.pdf

Het lijkt erop dat ze tot 11,2 uur toestaan voor de reparatie als de kabelboom vervangen moet worden.
Mijn dealer beklaagde zich erover dat ze 11 uur toestaan (d.w.z. betalen), maar dat het hen dichter bij de 20 uur kost om het te doen. Ze slaagden erin om het in één dag en een uitgebreide proefrit te doen, dus misschien worden ze nu sneller, nu ze het twee keer hebben gedaan.

Tot nu toe gaat het goed. Zal een roadtrip van 1000 km hebben gedaan zonder problemen, behalve een bijna-ongeluk met opladen dankzij een vreselijke GOM en het feit dat ik niet oplette bij de SOC.

Hoi allemaal,

Had vandaag een grappig (niet in positieve zin) iets. Toen ik een parkeerplaats opreed, hoorde ik een seconde lang een schurend/knarsend geluid. Ik draaide strak, dus ik dacht dat de band misschien ergens langs schuurde, dus ik heb er verder niet over nagedacht (behalve dat ik een nieuw, vreemd geluid opmerkte).

Toen ik van mijn werk vertrok, kreeg ik af en toe berichten met "Versnellingsbakfout gedetecteerd". Ze waren geel, verschenen 2 seconden en verdwenen dan weer. Leek te gebeuren bij het optrekken vanuit stilstand. Het schurende geluid (meer als een krakend/schurend geluid) kwam een paar keer terug en een keer kwam de auto abrupt tot stilstand toen ik probeerde weg te rijden bij een stopbord (voelde alsof ik van achteren werd aangereden).

Ik ben erin geslaagd de auto naar huis te slepen en zal morgen de dealer bellen. Ik heb een paar vermeldingen van deze fout in andere threads gezien, maar die waren na andere fouten zoals een tractiebatterijfout of een andere fout. Heeft iemand dit specifiek gehad en het op de een of andere manier opgelost (of sta ik aan het begin van een lange reis met JLRNA)?

Dus ik kreeg afgelopen zaterdag (31/7) de waarschuwing "Versnellingsbakfout gedetecteerd" met het gele moersleutelsymbool. Het gebeurde terwijl ik al een tijdje aan het rijden was en eigenlijk met ongeveer 35 mph bergafwaarts reed (lichte regeneratieve remming). Het maakte schurende geluiden, maar reed nog steeds OK. Ik stopte en zodra ik helemaal tot stilstand kwam, verdween de waarschuwingsmelding. Ik reed voorzichtig weg; geen geluiden of waarschuwingen meer en ik slaagde erin om zonder problemen naar huis te rijden. Alsof er niets was gebeurd.
Natuurlijk ben ik gaan googelen en vond ik deze nuttige Forum-thread en het JLR-bulletin dat aantoont dat dit een bekend probleem is. Toen realiseerde ik me dat ik ook al een paar keer het vreemde schokken bij zeer lage snelheden had ervaren op eerdere dagen, maar dan zonder de waarschuwing voor versnellingsbakfout.
Ik reed vandaag zonder problemen met de auto naar mijn JLR Service Center en ik noemde het bulletin. Ze zijn de auto nu aan het controleren, dus laten we kijken waarmee ze terugkomen.

Update: ze gaan de kabelboomklus uitvoeren zoals geĂŻnstrueerd door het JLR-bulletin. Blijkbaar zal alles tegen donderdag voltooid zijn. We zullen zien.
(In de tussentijd rijd ik in een Land Rover Discovery leenauto. Mooie auto in veel opzichten, maar lang niet zo mooi als mijn I-Pace)

Update: ze gaan de bedradingsklus uitvoeren zoals geĂŻnstrueerd door het JLR-bulletin. Blijkbaar is alles tegen donderdag klaar. We zullen zien.
(In de tussentijd rijd ik in een Land Rover Discovery-leenauto. Mooie auto in veel opzichten, maar lang niet zo mooi als mijn I-Pace)
Duimen. Arg, ik had een Disco-leenauto voor een paar weken. Prima auto als hij eenmaal rijdt, maar de gasvertraging is belachelijk. En ja, het is een boot.

Laatste update: Er zijn reparaties uitgevoerd volgens het JLR-bulletin voor het vervangen van de kabelboom en ze hebben ook de parkeerremmotor vervangen, gedekt door de garantie. Gisteren, maandag, de auto opgehaald, dus de hele klus duurde ongeveer 10 dagen. De auto rijdt tot nu toe prima.

Sinds gisteren heb ik ook 'Versnellingsbakfout gedetecteerd'. Bedankt forumvrienden voor jullie behulpzame thread!
3 november wacht ik 90 minuten op Cole European Svc om de codes uit te lezen (2 dagen om een leenauto klaar te hebben) om te bevestigen. 33k mijl sinds aankoop nieuw. Had al een grote operatie voor BECM-vervanging 2 jaar geleden; was een centimeter verwijderd van terugkoop wegens gebrek, maar nog steeds in lust.

Symptomen: Eerste waarschuwingen op het dashboard op 30/10 tijdens het rijden, geen geluiden. Op 31/10 nog twee waarschuwingen op een rit van 2 mijl, daarna trekt de parkeerrem aan tijdens het rijden met 2-3 mph, op het punt om achteruit te gaan. Daarna gaat hij een paar keer vooruit en achteruit met lage snelheid zonder problemen, nu geparkeerd.
Ik rijd op 2/11 naar de dokter en op 3/11 naar de dealer. Koop mijn eerste loterijloten als er geen slijtage optreedt, duim voor me

21 - 40 of 87 Posts