Jaguar I-Pace EV400 Forum banner

Problemy z wyświetlaczem centralnym

34K views 67 replies 21 participants last post by  Sbingham60  
#1 ·
Mam więc coś dziwnego z moim I-Pace, centralny wyświetlacz NIEREGULARNIE nie wyświetla tego, co ustawiłem. Mam ustawione Mapy i czasami zaczynam i widzę tylko obraz samochodu. Innym razem Mapa jest wyświetlana od samego początku.

Co zaskakujące, jeśli przejdę do ustawień, zobaczę wybraną mapę, ale po powrocie mapy nie ma.
Jednak jeśli wybiorę coś innego, jak brak lub media, a następnie przełączę z powrotem na mapę, wyświetla się poprawnie.

Czy ktoś jeszcze widział ten problem?
 
#3 · (Edited)
Tak, widziałem to. Zwykle, jeśli podam cel, mapa ponownie się pojawi.
Nie jestem pewien, co to wywołuje. Może to być utrata sygnału GPS, ponieważ padał deszcz. Zdarzyło się to wczoraj po raz pierwszy.
 
#4 ·
Również inny, niezwiązany błąd wyświetlania:

Pokrętło AC przełączyło się z °F na C°, ale wyświetlacz na desce rozdzielczej był w porządku. Sprawdziłem menu i było ustawione na °F, więc przełączyłem na °C, a następnie z powrotem na °F i zostało naprawione.

Myślę, że potrzebujemy sposobu na kontakt z Jaguarem w sprawie zgłaszania błędów.
 
  • Like
Reactions: fedorachef
#6 ·
Zauważyłem, że przednie pokrętła sterowania wróciły do stopni Celsjusza - pomimo że opcja Jednostki była ustawiona na Fahrenheita - a tylne (według mojego syna) wciąż pokazywały F. Zniknęło po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu.
 
#8 ·
Miałem również problem z Celsjuszem kontra Fahrenheitem. Zmieniłem na Celsjusza i z powrotem na Fahrenheita i zniknęło. Jednak teraz mój środkowy ekran jest całkowicie czarny. Widzę lekkie podświetlenie, ale nic więcej. Moje pokrętła klimatyzacji miały kiedyś cyfry, ale one również są czarne. Dolny ekran jest również czarny. Jeździłem nim w kilka miejsc, włączając i wyłączając pojazd... Wyjąłem również bezpiecznik nr 5 i bezpiecznik nr 16. Mam wizytę w piątek, ale miałem nadzieję, że istnieje jakiś sposób na zresetowanie systemu, aby sprawdzić, czy uda mi się go przywrócić.

Brent
 
#11 ·
Miałem również problem z Celsjuszem kontra Fahrenheitem. Zmieniłem na Celsjusza i z powrotem na Fahrenheita i zniknęło. Jednak teraz mój środkowy ekran jest całkowicie czarny. Widzę lekkie podświetlenie, ale nic więcej. Moje pokrętła klimatyzacji miały kiedyś numery, ale one również są czarne. Dolny ekran również jest czarny. Jeździłem nim w kilka miejsc, włączając i wyłączając pojazd... Wyjąłem również bezpiecznik nr 5 i bezpiecznik nr 16. Mam wizytę w piątek, ale miałem nadzieję, że istnieje jakiś sposób na zresetowanie systemu, aby sprawdzić, czy uda mi się go przywrócić.

Brent
Czy przekręciłeś pokrętło oświetlenia wnętrza do końca w prawo? Znajduje się ono po lewej stronie dolnej części deski rozdzielczej. Istnieją również ustawienia jasności i formaty zarówno w menu rolkowym po lewej stronie kierownicy, jak i w Ustawieniach ogólnych w środkowym panelu.
 
#9 ·
Więc mam coś dziwnego z moim I-Pace, centralny wyświetlacz NIEREGULARNIE nie wyświetla tego, co ustawiłem. Mam ustawione Mapę i czasami zaczynam i widzę tylko tam obraz samochodu. Innym razem mapa jest wyświetlana od samego początku.
Widzieliśmy również ikonę samochodu. Zazwyczaj dzieje się to na desce rozdzielczej. FWIW, zauważyłem, że nigdy się to nie zdarza, jeśli zostawimy samochód na Parku, aż do pojawienia się mapy. Włączenie biegu wstecznego zaraz po uruchomieniu samochodu prawie zawsze daje ikonę samochodu.
 
#12 ·
Dzięki za pomoc, McRat - sprawdziłem jasność i jest ustawiona na maksimum. Jeśli podejdziesz do samochodu, nawet jeśli jest wyłączony, widać słabe podświetlenie - wydaje mi się, że komputer się zawiesił...
 
#13 ·
Miałem kiedyś Fisker Karma. Starsza technologia, bez wątpienia, ale wciąż jeżdżący komputer. Raz na rok lub coś w tym stylu miałeś jakiś problem, gdzie rozwiązaniem było odłączenie samochodu od akumulatora (złącze pod maską) i pozostawienie go na 5 minut, a następnie ponowne podłączenie. Potem wszystko znów było w porządku.
 
#16 ·
Więc, jeśli ktoś dowie się, jaki jest odpowiednik <Ctrl><Alt><Delete> w samochodzie, proszę, opublikujcie to gdzieś tutaj!!

Miałem kiedyś Fiska Karma. Starsza technologia, bez wątpienia, ale wciąż jeżdżący komputer. Raz na rok lub coś w tym stylu miałeś problem, którego rozwiązaniem było odłączenie samochodu od akumulatora (złącze pod maską) i pozostawienie go na 5 minut, a następnie ponowne podłączenie. Potem wszystko znów było w porządku.
Myślę, że jest bezpiecznik do głównego komputera, aby całkowicie go wyłączyć w celu twardego restartu.

W przeciwnym razie powinien istnieć główny wyłącznik awaryjny akumulatora dla osób udzielających pierwszej pomocy. Instrukcja obsługi może zawierać pewne wskazówki, ale wydaje się to dość agresywne.

Jeszcze nie mam swojego, więc się temu nie przyglądałem.
 
#14 ·
Jeśli ustawisz samochód w tryb oszczędzania energii awaryjnej za pomocą menu MyEV na stronie 2, konsola środkowa zgaśnie, ale zestaw wskaźników nadal będzie działał.
 
#15 ·
Jeśli ustawisz samochód w tryb Emergency Energy Save za pośrednictwem menu 2 strony MyEV, konsola środkowa zgaśnie, ale zestaw wskaźników nadal działa.
Jak więc wyjść z trybu Emergency Energy Save? W instrukcji jest napisane:

"W razie potrzeby naciśnij ekran dotykowy, aby włączyć go na ograniczony czas."

Jednak nic się nie dzieje, gdy dotykam ekranu, a wszystko inne działa dobrze. Adaptacyjny tempomat działa, pełna mapa w zestawie wskaźników działa. Mój telefon się nie łączy, muzyka się nie odtwarza, przycisk Talk nic nie robi i nie mam kamer. Pojazd jeździ świetnie i nie ma żadnej redukcji osiągów.

Brent
 
#18 ·
Nie próbuj "twardego resetu", ponieważ może to uszkodzić oprogramowanie układowe. Wyciąganie bezpieczników itp. nie jest najlepszym rozwiązaniem w pojeździe, który ma tak wiele wbudowanych procesorów.
Na tym etapie pozwól dealerowi się tym zająć (gryzę się w język), być może w przyszłości pojawi się opublikowana procedura samodzielnego naprawiania tych anomalnych zdarzeń.
 
#19 ·
Edycja - DOH!! wyprzedziłeś mnie.

Często istnieje sekwencja przycisku REBOOT dla samochodów. Jeśli to nie jest dostępne, zawsze można odłączyć zacisk akumulatora 12 V. Ale najpierw o to zapytam. Zrobiłbym to w każdym samochodzie ICE/Diesel i musi być to dość bezpieczne w przypadku samochodów elektrycznych (w przeciwnym razie nigdy nie można by wymienić akumulatora), ale jest bardzo mało informacji na temat i-Pace.

Mówi się, że może być konieczne ponowne skalibrowanie szyb elektrycznych po odłączeniu akumulatora. Ojej. Ale to mówi, że resetuje co najmniej moduł sterowania nadwoziem i najprawdopodobniej moduł sterowania układem napędowym.
Największym zmartwieniem może być akumulator trakcyjny. Jeśli zresetujesz moduł sterowania akumulatorem, nie mam pojęcia, co się stanie.
 
#23 ·
Oto technika resetowania miernika szacunkowego:

https://www.youtube.com/watch?v=f86ofuisJv0
O ile nie lubisz żyć w świecie marzeń, nie jestem pewien, dlaczego miałbyś to robić. To nie tak, że kupuje ci więcej rzeczywistych mil na jednym ładowaniu. Po prawie miesiącu regularnej jazdy i dość niskich temperaturach (dla Karoliny Południowej przymrozek to "dość zimno"), nasz samochód rejestruje 211 mil na pełnym naładowaniu i okazało się, że jest w około 99% dokładny w ciągu ostatnich kilku tygodni dłuższych podróży.
 
#22 ·
Miałem wszystkie powyższe problemy PLUS moje ekrany się wyłączyły! Dwa razy w moim pierwszym tygodniu posiadania! Wymienili trzy moduły i nadal się to dzieje. Jeśli to się powtórzy, powiedzieli, że wymienią cały system. Nie przejechałem jeszcze nawet 300 mil tym samochodem! :-(
 
#25 ·
Tak, jestem pewien, że na wydarzeniu Art of Performance musieli zastosować ten trik, ponieważ oczywiście wszyscy katowali samochody pełnym przyspieszeniem, a jednak po wejściu do samochodu zasięg wynosił ponad 400 km..:grin2:
 
#27 ·
Nie miałem jeszcze czasu zabrać go na tor, ale wyobrażam sobie, że śledzenie go przez jeden dzień prawdopodobnie zniszczy GOM.
 
#28 ·
Wyświetlacz centralny

Zabrałem mojego IP, aby założyć chlapacze. Technik serwisowy wykonał aktualizację oprogramowania w samochodzie. Kiedy opuściłem salon, ani centralny wyświetlacz, ani wyświetlacz konsoli w ogóle nie działały. Próbowałem zablokować i odblokować samochód, ale nadal nie działało. Technicy wyszli na cały dzień, więc teraz muszę czekać do poniedziałku. Kierownik serwisu powiedział, że to aktualizacja oprogramowania spowodowała problem, ale nie ma nikogo, kto mógłby na to spojrzeć do poniedziałku.
 
#29 ·
Odebrałem mojego Jaguara od dealera w Chandler i rzeczywiście był zamrożony. Udało im się go zresetować i obecnie znów działa. Myślę, że potrzebują sekwencji ponownego uruchomienia, tak jak Tesla. Jeśli to się powtórzy, zobaczę, czy mogę eskalować problem. Cieszę się, że mogę słuchać muzyki, korzystać z systemu nawigacji i korzystać z funkcji telefonu bez użycia rąk.
 
#30 ·
Patrząc na Europę, gdzie iCat jest w drodze dłużej z większą liczbą osób, wydaje się dość jasne, że problemy z oprogramowaniem są naprawdę poważne. Jag-you-are wyraźnie nie docenił złożoności tego wymiaru pojazdów elektrycznych. Nie mam w tej chwili wielkich nadziei na OTA, biorąc pod uwagę, że aktualizacje oprogramowania wykonywane przez dealerów nawet nie działają konsekwentnie. Fakt, że Tesla jest firmą z Doliny Krzemowej, dał im przewagę w przewidywaniu tego typu problemów i posiadaniu lokalnych talentów, aby wszystko działało. To będzie ogromna krzywa uczenia się również dla VW/Audi.
 
#34 ·
Chodzi o to, czy wierzysz, że U powinno być wymawiane jako "oo" czy "you". Amerykanie naprawdę mówią Jag oo ar i lekko zamazują. Szybkie przejście od "oo" do "ar" wytwarza sztuczną głoskę "w". Brytyjczycy mówią: Jag You Ah (z niemal bostońskim lekceważeniem końcowego "r").