Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 40 of 109 Posts
Hoe verhoudt de 2024 die je hebt zich tot je eerdere model? Welke opties moest je opgeven? Het lijkt erop dat de "R-dynamic" modellen erg uniform zijn
Het enige dat ik heb opgegeven en wat ik mis, waren de volledige surround camera's. Dit 2024 model heeft ze alleen achter. Ik gebruikte die camera's graag bij het parkeren, maar de sensoren werken erg goed. Ik denk dat ik ook het high-end tractiecontrolesysteem op mijn HSE had, maar ik kan het me niet herinneren omdat ik het nooit heb gebruikt. Ik had 20" wielen en heb ze weer op dit model, maar dan met Pirelli banden. Misschien is het puur subjectief, maar deze lijkt soepeler te rijden. Ik vind de nieuwe grille erg mooi en moet zeggen dat het algehele exterieurontwerp extreem goed stand heeft gehouden. Het is een prachtige auto in de nieuwe Eiger Grey kleur en in mijn omgeving in San Diego, waar Tesla's bijna overal zijn, verhoogt het de esthetische factor met enkele graden!

Het enige dat ik heb opgegeven en mis, waren de volledige surround camera's. Dit 2024-model heeft ze alleen achter. Ik gebruikte die camera's graag bij het parkeren, maar de sensoren werken erg goed. Ik denk dat ik ook het topklasse tractiecontrolesysteem op mijn HSE had, maar kan het me niet herinneren omdat ik het nooit heb gebruikt. Ik had 20-inch wielen en heb ze weer op dit model, maar dan met Pirelli-banden. Misschien is het puur subjectief, maar deze lijkt soepeler te rijden. Ik vind de nieuwe grille erg mooi en moet zeggen dat het algehele exterieurontwerp extreem goed stand heeft gehouden. Het is een prachtige auto in de nieuwe Eiger Grey-kleur en in mijn omgeving van San Diego, waar Tesla's bijna overal zijn, verhoogt het de esthetische quotient met enkele graden!
Dus geen 3D-camera's - betekent dat geen cruise control stuurhulp? Hoe zit het met "lane keep assist"?

Ik had gekeken - geen 3D-camera's, geen verwarmde voorruit, geen 4-zone climate control, geen gesture tailgate. Heb ik iets gemist?

Heeft u een JLR-abonnement nodig voor wifi, aangezien er geen simkaart is, maar alleen een eSIM?

Dus geen 3D-camera's - betekent dat geen cruise control stuurhulp? Hoe zit het met "lane keep assist"?

Ik had gekeken - geen 3D-camera's, geen verwarmde voorruit, geen 4-zone climate control, geen gesture tailgate. Heb ik iets gemist?

Heb je een JLR-abonnement nodig voor wifi, aangezien er geen simkaart is, alleen een eSIM?
Ik had een head-up display in mijn HSE, maar niet in deze. Wat betreft cruise control stuurhulp en lane assist, ik heb er niet genoeg mee gereden om de gelegenheid te hebben om deze te gebruiken. Maar deed er daarvoor niet veel mee, dus geen probleem voor mij. En wat wifi betreft, bedoel je een hotspot in de auto? Nogmaals, dat heb ik daarvoor niet gebruikt en heb ik bij deze nog niet gecontroleerd. De verbinding met mijn wifi thuis als ik geparkeerd sta, lijkt veel stabieler, dus waarschijnlijk een betere chip en/of software daar. En Apple CarPlay via bluetooth werkt feilloos. Ik gebruik graag Waze en het laadt en draait tot nu toe goed.

Dus nogmaals, alles bij elkaar lijkt dit een uitstekende bestuurder voor de komende jaren. Een essentiële vereiste voor mij blijft hetzelfde: ik kan mijn fiets achterin zetten zonder een van beide wielen te verwijderen, en er passen twee fietsen in als dat nodig is door slechts één wiel te verwijderen. Ik zal de snel verbeterende omgeving van EV's blijven volgen en hoop dat JLR en andere high-end merken in de toekomst een aantal interessante opties zullen hebben om te overwegen.

Trouwens: mijn dealer, Hoehn Jaguar Carlsbad, is uitstekend geweest. Dat maakt ook een groot verschil in de algehele ervaring van de eigenaar.

Ik had een head-up display in mijn HSE, maar niet in deze. Wat betreft cruise control, stuurhulp en lane assist, ik heb er nog niet genoeg mee gereden om deze te gebruiken. Maar ik deed het daarvoor ook niet vaak, dus geen probleem voor mij. En voor wifi, bedoel je een hotspot in de auto? Nogmaals, dat heb ik daarvoor niet gebruikt en heb ik bij deze nog niet gecontroleerd. De verbinding met mijn wifi thuis als ik geparkeerd sta, lijkt veel stabieler te zijn, dus waarschijnlijk een betere chip en/of software. En Apple CarPlay via bluetooth werkt feilloos. Ik gebruik graag Waze en het laadt en werkt tot nu toe goed.

Dus nogmaals, alles in overweging nemend lijkt dit een uitstekende auto voor de komende jaren. Een essentiële vereiste voor mij blijft hetzelfde: ik kan mijn fiets achterin zetten zonder een van beide wielen te verwijderen, en er passen twee fietsen in als dat nodig is door slechts één wiel van één fiets te verwijderen. Ik zal de snel verbeterende ontwikkelingen op het gebied van EV's blijven volgen en hoop dat JLR en andere high-end merken in de toekomst een aantal interessante opties zullen hebben om te overwegen.

Trouwens: mijn dealer, Hoehn Jaguar Carlsbad, is uitstekend geweest. Dat maakt ook een groot verschil in de algehele ervaring van de eigenaar.
Ik hoop dat mijn opmerking niet werd gelezen als kritiek op uw beslissing - zo was het niet bedoeld. Ik probeer te beslissen welke tak van de 3-delige terugroepactie ik verkies. De contante uitkoop lijkt de slechtste (minst gunstige) optie te zijn, maar batterijvervanging versus upgraden naar een nieuwer model is voor mij een lastige keuze. Krijg ik, terwijl ik een nieuwer voertuig (tegen een prijs) krijg, een voertuig dat ik eigenlijk niet wil besturen? Momenteel rijd ik in een XF-leenauto - geen 3D-camera's, geen stuurhulp, geen lane keep assist, geen gekoelde stoelen, geen verkeersinfo op het navigatiesysteem. Zeker geen luxe voertuig.

Ik heb besloten de batterij te laten vervangen en het voelt weer als een nieuwe auto. Volledig vertrouwen bij DC-laden. Beide 12V-accu's vervangen voor extra vertrouwen. Alle speeltjes behalve HUD, dus een andere auto uit het chiptekort-tijdperk zou het niet doen.

• Like
Reactions: Jeffterry
Ik heb net 2 batterijmodules in mijn I-pace uit 2019 laten vervangen vanwege het "tractiebatterijfout". De auto deed het een paar maanden goed, maar de tractiebatterijfout is teruggekeerd. De auto laadt normaal op tot 75%. De auto valt nu buiten de standaard garantie, dus het vervangen van extra (of misschien dezelfde) batterijmodules is voor mijn rekening. De dealer zegt dat Jaguar de batterijvervanging alleen dekt als er 8 of meer modules defect zijn. De Jaguar-website zegt dat de batterijgarantie alleen van kracht wordt als het opladen onder de 70% ligt. Ik vind dit stinken! Is er iemand op de hoogte van een class action rechtszaak om Jaguar meer verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun batterijproblemen?

De garantie op de tractiebatterij is een prestatiegebaseerde garantie… deze is alleen van toepassing als de algehele conditie van het accupakket onder de 70% komt. Dit heeft niets te maken met de laadbeperking die de bijgewerkte BECS-software oplegt (72-75%) als er defecte cellen worden gedetecteerd.

Een dealer zal zich altijd indekken door te stellen dat het vervangen van een batterijmodule voor uw rekening is totdat de dealer heeft vastgesteld dat het defect inderdaad te wijten is aan de defecte celproductie van LG.

Als uw huidige tractiebatterijfout inderdaad blijkt te bestaan uit verdere cellen die verkeerd zijn geproduceerd en dus een thermisch overbelastingsrisico vormen, dan neemt JLR de kosten van vervanging voor zijn rekening, zoals vermeld in de terugroepberichten H441 en H459. Dit is een veiligheidsnoodzaak en heeft niets te maken met de garantie op het voertuig of de batterij.

U vermeldt in bericht #12 dat u een model uit 2019 heeft. Het is mogelijk dat, als het VIN-nummer binnen het bereik valt dat in H484 wordt vermeld en u verdere slechte cellen heeft, uw auto onder de H484-terugroepactie kan vallen en dat houdt een terugkoop of (op een dag) een vervanging van het accupakket in.

owns 2019 Jaguar I-Pace EV400 HSE
Ik heb net 2 batterijmodules in mijn I-pace uit 2019 laten vervangen vanwege de "tractiebatterijfout". De auto deed het een paar maanden goed, maar de tractiebatterijfout is teruggekeerd. De auto laadt normaal op tot 75%. De auto valt nu buiten de standaard garantie, dus het vervangen van extra (of misschien dezelfde) batterijmodules is voor mijn rekening. De dealer zegt dat Jaguar de batterijvervanging alleen dekt als er 8 of meer modules defect zijn. De Jaguar-website zegt dat de batterijgarantie alleen ingaat als het opladen onder de 70% ligt. Ik vind dit stinken! Is er iemand op de hoogte van een class action rechtszaak die probeert Jaguar meer verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun batterijproblemen?
Ik kwam op de nieuwe packlijst nadat er vier modules waren vervangen. Ik denk dat je verkeerde info van de dealer krijgt. Neem contact op met JLR.

Hele pakket of slechts enkele modules? De OP citeerde JLR die zei dat er maanden vertraging zouden zijn als je voor een heel pakket kiest.
VIN gebeld op H484. Batterij besteld eind mei en geplaatst medio juli. Productiedatum batterij 31 mei 24. Geplaatst in een dag.

Het is jammer dat LG in 2024 een batterij opnieuw produceert met technologie uit 2016. Ik kan me niet voorstellen dat we na 8 jaar geen lichtere of krachtigere batterij kunnen krijgen voor minder geld, met dezelfde vormfactor die in het batterijchassis past. JLR zou een paar modules kunnen herprogrammeren om deze nieuwe batterij te accommoderen. Ik weet dat het te simpel is, maar toch...

De batterijen komen van de productielijn voor de laatste nieuwe IPace, dus geen verandering... Ik hoop alleen dat de cellen met een hogere kwaliteitscontrole worden geproduceerd.

UK
Deze batterijen vereisen speciaal transport, zelfs als het gaat om vrachtwagens die afzonderlijke eenheden leveren. De batterijen arriveren met 25-30% lading en zijn dus niet 'leeg'.

Verhelderend gesprek. Ik bezit een I-pace uit 2019 die is geweest voor de software-update en daarna terug om twee van de batterijcellen te laten vervangen. Nogmaals, de tractiebatterijfoutindicator verschijnt en de auto laadt slechts tot een bereik van 150 mijl. Mijn lokale dealer heeft niet de minste suggestie gedaan dat iemand anders dan ik zou moeten betalen om mijn auto weer goed te laten werken. Ik heb Jaguar customer relations gebeld, die ook totaal niet toezeggend was. Hoe krijg je Jaguar zover dat ze je deze vervangingsdeals aanbieden?

Bedankt,

Joel
Hoi Joel, zijn er naast de batterij die niet maximaal oplaadt nog andere problemen? Hoe lang heb je dit probleem al?

Hallo mensen, weet iemand wat de prijs is voor één batterijmodule en ik neem aan dat dat de enige manier is om het probleem op te lossen? Ik heb mijn 2019-model en wilde het verkopen, maar met een fout in de batterijdetectie op het scherm is dat ongelooflijk. Ik heb het in Amerika gekocht en na een paar maanden gebruik kwam dat probleem naar boven.

Hoi mensen, weet iemand wat de prijs is voor één module van de batterij en ik neem aan dat dat de enige manier is om het probleem op te lossen? Ik heb mijn 2019-model en wilde het verkopen, maar met een fout in de batterijdetectie op het scherm is dat ongelooflijk om te doen. Ik heb het in Amerika gekocht en na een paar maanden gebruik kwam dat probleem op
Waar bent u gevestigd? Het is het onderwerp van een terugroepactie en u zou modules moeten krijgen vervangen of een nieuwe batterij zonder kosten voor u... zie H441-threads op dit forum

owns 2019 Jaguar I-Pace EV400 HSE
Ik bezit een 2019 First Edition I-Pace en ben dol op de auto. Van wat ik op internet heb opgevangen over de huidige terugroepactie, kan het grootste deel van de 6000 teruggeroepen auto's worden gerepareerd met een softwarepatch. Sommige van de vroege auto's, blijkbaar zo'n 200 weer volgens het internet, hebben nieuwe accupakketten nodig om veilig te zijn. De mijne is er een van. Ik heb een bericht van Jaguar ontvangen met drie opties. 1) vervang het hele accupakket MAAR dit duurt maanden vanwege leveringsproblemen. 2) Jaguar koopt de auto tegen marktwaarde 3) Jaguar helpt me met inruilen.

Ik ben van plan het accupakket te vervangen, omdat ik auto's meestal ongeveer 10 jaar houd. Zal de auto buiten blijven parkeren en niet hoger dan 75% opladen.

Ik dacht dat het starten van een draad over dit onderwerp nuttig zou zijn voor degenen onder ons die dit proces doormaken, zodat we ervaringen kunnen delen. Als een van de bovenstaande informatie onjuist is, kunt u gerust correcties aanbrengen. Ik zal opnieuw posten wanneer er nieuwe informatie komt.
De auto houden lijkt me een goed idee. Het ontwerp ziet er nog steeds fris uit, vind ik. Inruil of verkoop tegen marktwaarde klinkt slecht voor mij. Klinkt als een grote afschrijving.

21 - 40 of 109 Posts