Jaguar I-Pace EV400 Forum banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter #1
Bonjour à la communauté,
J'ai récupéré mon i-pace la semaine dernière et toutes les fonctions de la partie de droite de la console centrale sont hors service. Il n'y a pas de rétro-éclairage des touches de modes de conduites, la prise USB passager avant ne délivre pas de courant et on ne peut pas faire varier la vitesse de ventilation passager avant droit ... A la mise en contact du véhicule un message m'avertit que l'ASPC n'est pas actif et un "i" orange persiste à l'écran. Les mises à jour 19.2 de connectivité et de la gestion de la batterie ont été faites. L'un de vous at-il déjà rencontré ce type de panne?
La voiture est sous garantie mais c'est pénible de commencer par une panne...
En vous remerciant de votre réponse.

·
Registered
303 Posts
Le forum est principalement en anglais ici, donc tu aura plus de chance de recevoir ue réponse si tu la poses en anglais.

I've never see this global issue on this forum. Does not seem to be that frequent. I think you should get back to the dealer and ask.

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter #3
OK Thank's a lot for your response, dernotte.

Hello to the community,
I picked up my i-pace last week and all functions on the right side of the center console are out of order. There is no backlighting of the driving mode buttons, the front passenger USB socket does not deliver power and the front right passenger ventilation speed cannot be varied ... When the ignition is switched on. vehicle a message warning me that ASPC is not active and an orange "i" persists on the screen. Connectivity and battery management updates 19.2 have been made. Have any of you ever encountered this type of problem?
The car is under warranty but it is painful to start with a breakdown ...
Thank you for your response.

·
Registered
304 Posts
Bonjour à la communauté,
J'ai récupéré mon i-pace la semaine dernière et toutes les fonctions de la partie de droite de la console centrale sont hors service. Il n'y a pas de rétro-éclairage des touches de modes de conduites, la prise USB passager avant ne délivre pas de courant et on ne peut pas faire varier la vitesse de ventilation passager avant droit ... A la mise en contact du véhicule un message m'avertit que l'ASPC n'est pas actif et un "i" orange persiste à l'écran. Les mises à jour 19.2 de connectivité et de la gestion de la batterie ont été faites. L'un de vous at-il déjà rencontré ce type de panne?
La voiture est sous garantie mais c'est pénible de commencer par une panne...
En vous remerciant de votre réponse.
Bonjour,

Quant vows dittes "J'ai récupéré mon i-pace la semaine dernière", elle étais neuve, ou après service? Si neuve, votre cossensioinaire n'aurai pas du livré la voitture sans assuré la bonne condition!

Le problème de la console central a été subis par autre vehicles ice (moi aussi). Dans mon cas, ils on re-télécharger le logiciel et touts a été reglé.

En tout cas, je sense sue vous devrez retourné le vehicle pour service, désollé.

------------
Sorry, my french writing is very rusty...,

When you say "I picked up my i-Pace last week", did you mean new, or after some service? If new, your dealer failed to do the necessary checks before releasing the vehicle.

The centre console going dead is an issue that has been reported here (including me)., In my case, they re-loaded the software and that resolved the issue.

I think in any case, you need to return to the service centre and have the car looked at.

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter #5
Thank you for your reply. Your french is very good (better my English...) .
The vehicle had been won in a competition in June 2020 by a lady who did not want it! The car is therefore considered a second-hand vehicle but only had 41km certified by the Jaguar dealer who sold it to me in Nice. I have been using it for 10 days in the mountains with temperatures below zero celcius and am delighted. It is a magnificent car which runs perfectly apart from this breakdown. The autonomy is very good. I have an appointment on January 20 in a Jaguar garage ...

·
Registered
304 Posts
Sounds like a great drive. I once drove from Geneva to Mont Blanc (I was in Geneva for a conference and my spouse wanted to participate in a running race at Mont Blanc). Unfortunately the drive was in a Peugeot Boxer van (we had exhibition equipment to drive from Geneva to Copenhagen), so not an iPace. It was a beautiful drive regardless.

1 - 6 of 6 Posts