Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
21 - 40 of 121 Posts
Cześć,

Właściciel z Kanady się zgłasza, mam VIN F618***, co sprawia, że mój samochód jest jednym z pierwszych 2000 wyprodukowanych. Miałem ten problem w listopadzie. To, co zaczęło się jako usterka akumulatora trakcyjnego, przerodziło się w zatrzymywanie ładowania samochodu przy 72% i wyświetlanie "pełny", tak jak zgłaszali inni.

Otrzymałem również długą listę wymówek dotyczących opóźnienia, z których żadnej nie wierzyłem. Czekałem dwa miesiące w "światowej kolejce", a następnie kolejny tydzień, podczas gdy samochód wrócił do naprawy. Otrzymałem samochód z powrotem dzień po diagnozie, więc jeździłem nim z usterką i "72% pełnym stanem naładowania" przez dwa miesiące, podczas gdy czekałem.

Porażka serwisowa mówi, że miałem "szczęście", ponieważ mój bilet serwisowy został otwarty, co zapewniło mi miejsce w kolejce. Powiedziano mi również, że czekamy na odpowiedź od "inżynierii", aby "udostępnić poprawkę", co oznaczało, że a) wymyślali poprawkę i b) wymyślali, jak wykonać tę poprawkę. Następnie nastąpiło zwyczajowe "opóźnienie z powodu braku części", co w dużej mierze dotyczyło śrub, na podstawie dokumentacji.

Ostateczna naprawa polegała na wymianie modułu baterii nr 36. Po zdjęciu pokrywy akumulatora wysokiego napięcia zauważyli, że uszczelka wargi oderwała się od obudowy. Po zakończeniu wszystko wygląda dobrze, ale minęły około trzech tygodni. Samochód od czasu do czasu robi dziwne rzeczy (tempomat nie działa; problemy z profilem), więc mam to na oku, ale będę musiał poczekać do wiosny, aby mieć pewność, jaki jest wpływ naprawy na sam akumulator wysokiego napięcia.

Przez dwa miesiące nie otrzymałem ani jednego oddzwonienia od nikogo, żadnych SMS-ów, żadnych e-maili, nic. Dzwoniłem kilka razy z prośbą o aktualizacje i nic. Zostawione wiadomości głosowe, brak oddzwaniania. Wysłałem e-mail do kierownika serwisu, który zadzwonił do mnie, a następnie przegapił swój własny, narzucony termin oddzwonienia do mnie, aby przekazać mi aktualizację. Przez cały czas dziękowano mi za cierpliwość i zachęcano do poczucia szczęścia i wdzięczności, że bilet serwisowy został otwarty, ponieważ zapewniło mi to miejsce w światowej kolejce, a inni klienci nie mieli takiego szczęścia, więc powinienem pokazać, jak bardzo jestem wdzięczny w ankiecie, która ma nastąpić. Ogólnie rzecz biorąc, minęły dokładnie dwa miesiące kalendarzowe, zanim otrzymałem telefon w sprawie naprawy i kolejny tydzień w warsztacie.

Co gorsza (lub bardziej zabawne), otrzymałem e-mail od Jaguara z pytaniem, czy chcę zapisać swoje nazwisko, aby zarezerwować miejsce, aby być jednym z pierwszych, którzy otrzymają nowy samochód GT... Ta firma po prostu nie może konkurować z Bentleyem i innymi w nowym szczeblu, który obierają dla tego ponownego uruchomienia EV. Kocham swój samochód, ale serwis i opieka posprzedażna w tym momencie są okropne. Nie jestem zły, nie jestem wymagającym klientem i nie jestem krzykaczem. Proszę tylko, żeby zadzwonili do mnie i informowali mnie na bieżąco, nawet jeśli to "hej człowieku, jeszcze nic. Wciąż czekamy..."

Wiedza zgromadzona tutaj na tym forum z dyskusji i dzielenia się doświadczeniami przez właścicieli była absolutnie kluczowa dla poruszania się w tej relacji z dealerami/doradcami serwisowymi. Te samochody są na drogach od 5 lat, a wymówki "hej, to wszystko nowe, uczymy się, nie ma na to żadnej mapy drogowej, więc dziękujemy za cierpliwość" stały się cienkie lata temu i są w tym momencie nie do przyjęcia w mojej opinii.

To nie jest rant, to tylko moje relacja z moich doświadczeń. Mam nadzieję, że inni uznają to za pomocne.
Jestem w tej samej łodzi. Samochód w salonie, wymiana modułu 37. Minął miesiąc. Nic nie słyszałem. Dzwonię, nic. Mam samochód zastępczy, więc chyba coś mam. W pewnym momencie powiedzieli, że jest naprawiony, ale sprawdziłem aplikację i 72% naładowane. No weź. Okropna firma.
 
Jestem w tej samej sytuacji. Samochód u dealera, wymiana modułu 37. Minął miesiąc. Nic nie słyszałem. Dzwonię, nic. Mam samochód zastępczy, więc chyba coś mam. W pewnym momencie faktycznie powiedzieli, że jest naprawiony, ale sprawdziłem aplikację i 72% naładowane. No weź. Okropna firma.
Nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc "W pewnym momencie faktycznie powiedzieli, że jest naprawiony". Czy poszedłeś go odebrać, czy odmówiłeś pójścia na podstawie tego, co powiedziała ci aplikacja? Wielu z nas miało wymieniony moduł tylko po to, by później inny zgłosił błąd (w moim przypadku zdarzyło się to podczas jazdy próbnej w związku z innym, niezwiązanym problemem, który był rozwiązywany w tym samym czasie co pierwszy moduł). Minęło ponad 4 miesiące, odkąd po raz pierwszy go przywiozłem. Dealer przynajmniej lepiej mnie informował niż wielu tutaj.
 
Moduł 37?? Jest tylko 36.
 
To prawdopodobnie wiele różnych perspektyw w firmie i LG, które się spierają. Być może LG nie chce produkować tysięcy nowych pakietów akumulatorów (co pochłania zasoby, które powinny być przeznaczone na produkcję nowych akumulatorów do nowych samochodów, które przynoszą dochód) i woli wymieniać je komórka po komórce. JLR może argumentować, że jest to o wiele bardziej intensywne dla dealerów, a może inżynierowie wciąż spierają się o przyczyny i rozwiązania, które zadziałają (oczywiście niektóre z dotychczasowych rozwiązań nie zadziałały, biorąc pod uwagę, że wiele samochodów wraca na drugą i kolejne wymiany ogniw). Niestety, utknęliśmy na złym końcu tego kija.

Mój samochód jest w warsztacie od 2 listopada. 2 ogniwa (nie w tym samym czasie), przekładnia kierownicza, mocowania silnika, a następnie silnik przedni. Ostatnie części dotarły tydzień temu, a samochód wydaje się być wciągnięty do warsztatu w piątek i ostatnie sprawdzenie w aplikacji Jag pokazało, że maska, drzwi i okna były otwarte. Uważam to za oznakę postępu i mam nadzieję, że w końcu odzyskam go w tym tygodniu (nie jestem pewien, jak długo zajmuje opuszczenie akumulatora, wymiana kolejnego ogniwa i włożenie nowego silnika przedniego). Technicy z pewnością nabrali wprawy na moim samochodzie!
Zrozumiałem, że LG zalecało wymianę pakietu akumulatorów, ale JLR rozważało tę rekomendację i miało odpowiedzieć, gdy zdecydują, co zrobić...
 
Nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc "W pewnym momencie faktycznie powiedzieli, że zostało naprawione". Czy poszedłeś je odebrać, czy odmówiłeś pójścia w oparciu o to, co powiedziała ci aplikacja? Wielu z nas miało wymieniony moduł tylko po to, by później inny zgłosił błąd (w moim przypadku zdarzyło się to podczas testowania go w celu rozwiązania innego, niezwiązanego problemu, który był rozwiązywany w tym samym czasie co pierwszy moduł). Minęło ponad 4 miesiące, odkąd po raz pierwszy to przywiozłem. Dealer przynajmniej lepiej mnie informował niż wielu tutaj.
Zadzwonili i powiedzieli, że zostało naprawione... Spojrzałem na aplikację. 154 mile. Ładnie spróbowane. Na podstawie tych postów chyba jeszcze przez jakiś czas zatrzymam samochód zastępczy.
 
Zadzwonili i powiedzieli, że zostało naprawione... Spojrzałem na aplikację. 154 mile. Ładnie się starali. Na podstawie tych postów chyba zatrzymam samochód zastępczy na jakiś czas.
Co odpowiedzieli, gdy powiedziałeś, że nie akceptujesz samochodu? Z pewnością, jeśli zadzwonili, żeby powiedzieć, że został naprawiony, a ty odmówiłeś odbioru na podstawie obserwacji z aplikacji, mieliby coś do powiedzenia. Czy powiedzieli, masz rację, zepsuliśmy to i ponownie przyjrzymy się baterii, czy też powiedzieli, dobrze, zostaw go na parkingu i nie dotykaj? Musi być jeszcze jeden rozdział tej historii.
 
Discussion starter · #28 ·
Odkąd mój moduł baterii #36 został wymieniony po ponad 2 miesiącach w warsztacie, samochód nie miał żadnych problemów. Dodatkowo wymieniono również jednostkę ładującą akumulator rozruchowy, a także akumulator rozruchowy i akumulator pomocniczy. Mimo to za każdym razem, gdy chcę uruchomić samochód, czuję, jakbym musiał trzymać kciuki w nadziei, że nie dostanę kolejnego komunikatu o błędzie. Poziom zaufania do mojego pięknego I Pace jest zagrożony przez te 35 pozostałych modułów baterii LG, które w każdej chwili mogą wykazywać problemy.
 
Kiedy pojawił się mój błąd H441, nie było żadnej sugestii, że powinienem zostawić samochód u dealera. Jestem ograniczony do ładowania 72% i będę jeździł, aż części dotrą. Czy niektórzy z was decydują się zostawić samochód u dealera, ponieważ nie czujecie się bezpiecznie? Czy wasz doradca serwisowy to zasugerował?
 
Kiedy pojawił się błąd H441, nie było żadnej sugestii, że powinienem zostawić samochód u dealera. Jestem ograniczony do ładowania 72% i będę jeździł, aż przyjdą części. Czy niektórzy z was decydują się zostawić samochód u dealera, ponieważ nie czujecie się bezpiecznie? Czy wasz doradca serwisowy to zasugerował?
W moim przypadku dealer powiedział, że technik JLR oznaczył samochód jako nienadający się do zwolnienia. Dlaczego jedne są zatrzymywane, a inne zwalniane, to tajemnica. Może coś o wynikach testów oznacza niektóre jako do naprawy, a inne jako do naprawy, ale w międzyczasie zatrzymuje samochód? Może niektórzy dealerzy są bardziej agresywni w zatrzymywaniu samochodu ze względu na ryzyko? Mój był trochę powściągliwy, poza tym, że JLR powiedział, żeby zatrzymać samochód, i powiedział, że inny właściciel I-Pace zatrzymał swój tylko po to, by jakoś utknąć później i potrzebować holowania, chcieli dmuchać na zimne. Wydaje się, że dominujące opinie w organizacji zmieniały się z dnia na dzień, gdy wszystko się rozwijało. W moim przypadku miałem też coś luźnego z przodu (w końcu okazało się, że to wszystko, układ kierowniczy, mocowania silnika i ostatecznie sam silnik), więc może obawiali się, że będzie gorzej.
 
Co odpowiedzieli, kiedy powiedziałeś, że nie akceptujesz samochodu? Z pewnością, jeśli zadzwonili, żeby powiedzieć, że został naprawiony, a ty odmówiłeś odbioru na podstawie obserwacji z aplikacji, mieliby coś do powiedzenia. Czy powiedzieli: masz rację, zepsuliśmy to i ponownie przyjrzymy się akumulatorowi, czy powiedzieli: dobrze, zostaw go na parkingu i nie dotykaj? Musi być jeszcze jeden rozdział.
Żadnych przeprosin. Nada. Powiedzieli, że to coś z hamulcami i zadzwonią, gdy samochód będzie gotowy. To było 2 tygodnie temu. Jestem w 6 tygodniu, więc myślę, że mam jeszcze około 8 tygodni! 😑
 
Żadnych przeprosin. Nada. Powiedział, że to coś z hamulcami i zadzwonią, gdy samochód będzie gotowy. To było 2 tygodnie temu. Jestem w 6 tygodniu, więc myślę, że mam jeszcze około 8 tygodni! 😑

Jak problem z akumulatorem i ładowaniem zmienia się w problem z hamulcami? Dla mnie to nie ma sensu.
 
Kiedy pojawił się błąd H441, nie było żadnej sugestii, żebym zostawił samochód u dealera. Jestem ograniczony do ładowania 72% i będę jeździł, aż przyjdą części. Czy niektórzy z was decydują się zostawić samochód u dealera, ponieważ nie czujecie się bezpiecznie? Czy wasz doradca serwisowy to zasugerował?
Po zdiagnozowaniu, że jeden moduł wymaga wymiany, kierownik serwisu powiedział, że mogę jeździć samochodem, ale powinienem trzymać go na zewnątrz, co zrozumiałem jako możliwość zapalenia się. Nie chciałem jeździć samochodem, który mógłby się zapalić (nawet na zewnątrz), więc powiedziałem jej, że nie sądzę, żeby było możliwe trzymanie samochodu na zewnątrz. Następnie wynajęła mi 2023 Volvo XC40 Recharge Twin (BEV), którym jeżdżę prawie dwa miesiące później. Czuję również, że jest mniej prawdopodobne, że o mnie zapomną, jeśli będą mieli mój samochód zajmujący cenną przestrzeń, i mają większą motywację do szybszej naprawy mojego samochodu, podczas gdy płacą czynsz za Volvo.
 
Discussion starter · #34 ·
Po zdiagnozowaniu, że jeden moduł wymaga wymiany, kierownik serwisu powiedział, że mogę jeździć samochodem, ale powinienem trzymać go na zewnątrz, co zrozumiałem jako możliwość zapalenia się. Nie chciałem jeździć samochodem, który mógłby się zapalić (nawet na zewnątrz), więc powiedziałem jej, że nie sądzę, aby było możliwe trzymanie samochodu na zewnątrz. Następnie wynajęła mi model 2023 Volvo XC40 Recharge Twin (BEV), którym jeżdżę prawie dwa miesiące później. Czuję również, że jest mniej prawdopodobne, że o mnie zapomną, jeśli będą mieli mój samochód zajmujący cenną przestrzeń, i mają większą motywację do szybszej naprawy mojego samochodu, podczas gdy płacą czynsz za Volvo.
Miałem podobną sytuację, w której w moim samochodzie również zdiagnozowano uszkodzoną celę baterii 36. Jaguar Palm Beach zorganizował bezpłatny wynajem Jaga F Pace, którym jeździłem przez prawie 2 miesiące. Tak, teoria, że przyspieszają naprawę mojego I Pace, aby uniknąć długich kosztów wynajmu samochodu, myślę, że była czynnikiem. Niemniej jednak ta naprawa została zakończona w ślimaczym tempie.
 
Miałem podobną sytuację, w której w moim samochodzie również zdiagnozowano uszkodzoną celę akumulatora 36. Jaguar Palm Beach zorganizował bezpłatny wynajem Jaga F Pace, którym jeździłem przez prawie 2 miesiące. Tak, myślę, że teoria, że przyspieszyli naprawę mojego I Pace, aby uniknąć długich kosztów wynajmu samochodu, była czynnikiem. Niemniej jednak ta naprawa została zakończona w ślimaczym tempie.
Od listopada jeżdżę Evoque od dealera. Nie sądzę, żeby to pomogło.
 
Po zdiagnozowaniu, że jeden moduł wymaga wymiany, kierownik serwisu powiedział, że mogę jeździć samochodem, ale powinienem trzymać go na zewnątrz, co zrozumiałem jako możliwość zapalenia się. Nie chciałem jeździć samochodem, który mógłby się zapalić (nawet na zewnątrz), więc powiedziałem jej, że nie sądzę, aby było możliwe trzymanie samochodu na zewnątrz. Następnie wynajęła mi model 2023 Volvo XC40 Recharge Twin (BEV), którym jeżdżę prawie dwa miesiące później. Czuję również, że jest mniej prawdopodobne, że o mnie zapomną, jeśli będą mieli mój samochód zajmujący cenną przestrzeń, a także mają większą motywację do szybszej naprawy mojego samochodu, płacąc czynsz za Volvo.
Brzmi to jak dobre uzasadnienie, ale nadal jesteś tylko numerem w kolejce oczekującej na części, nad którymi dealer nie ma kontroli.

I nie zapomnij, wszelkie wydatki tutaj trafiają do LG, a nie do JLR.
 
Kiedy pojawił się błąd H441, nie było żadnej sugestii, żebym zostawił samochód u dealera. Jestem ograniczony do ładowania 72% i będę jeździł, aż przyjdą części. Czy niektórzy z was decydują się zostawić samochód u dealera, ponieważ nie czujecie się bezpiecznie? Czy wasz doradca serwisowy to zasugerował?
Zdecydowanie wziąłbym samochód zastępczy i zostawił go u dealera. Jedyny sposób, żeby wiedzieć, że spróbują naprawić. Zrobiłem to, co ty i byłem wkurzony, kiedy dowiedziałem się, że nawet nie zamówili części. Teraz mam samochód zastępczy z zasięgiem, więc mogę zobaczyć moją 80-letnią matkę 70 mil stąd i nie muszę się martwić o ładowanie w drodze do domu. W żaden sposób nie mogę jechać przez długi czas na 150 mil (co muszę używać ogrzewania, więc w najlepszym razie 130)
 
Zdecydowanie wziąłbym samochód zastępczy i zostawił go u dealera. Jedyny sposób, aby wiedzieć, że spróbują naprawić. Zrobiłem to, co ty, a potem byłem wściekły, gdy dowiedziałem się, że nawet nie zamówili części. Teraz mam samochód zastępczy z zasięgiem, więc mogę zobaczyć moją 80-letnią matkę 70 mil dalej i nie muszę się martwić ładowaniem w drodze do domu. W żaden sposób nie mogę jechać przez długi czas na 150 mil (co muszę używać ogrzewania, więc 130, w najlepszym razie)
Mam dostęp do pojazdu ICE na dłuższe podróże, więc ograniczenie to drobna niedogodność w moim przypadku. Ponadto mój pracownik serwisu był responsywny i nie mam obaw co do zamawiania części (tylko co do zdolności JLR do realizacji zamówienia).

Myślę, że część tego, co widzimy tutaj pod względem różnych wyników z H441, to duża zmienność jakości w sieci dealerów JLR.
 
@rcomeau Właśnie dowiedziałem się dzisiaj, że Quebec jest pierwszą prowincją w Kanadzie z ustawą o cytrynie od zeszłej jesieni (ustawa 53.1). Została zaprezentowana w programie „la facture” w Radio Canada w tym tygodniu. Możesz być uprawniony do zwrotu pieniędzy. Może.
 
@rcomeau Dopiero dzisiaj dowiedziałem się, że Quebec jest pierwszą prowincją w Kanadzie, która ma prawo lemon law od zeszłej jesieni (ustawa 53.1). Zostało to przedstawione w programie „la facture” w Radio Canada w tym tygodniu. Możesz kwalifikować się do zwrotu pieniędzy. Może.
Dzięki. Sprawdziłem niektóre zasady zgłoszone w wiadomościach i wygląda na to, że czekałem za długo (nie pomyślałem, żeby szukać przepisów lemon law po tylu latach). W czerwcu minęło 5 lat. Muszę policzyć liczbę miesięcy, które spędził w warsztacie od czasu zakupu, ale 10 miesięcy byłoby dobrym przypuszczeniem. To około 80% sprawności, co jest straszne dla każdego samochodu, nie mówiąc już o pojeździe premium za 100 000 $. Jestem zaskoczony, że nikt z JLR nie kontaktuje się w tej sprawie. Czy mają nadzieję, że ktoś zostanie z ich marką w ten sposób?
 
21 - 40 of 121 Posts