Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
61 - 80 of 93 Posts
Discussion starter · #61 ·
Ik heb dit net gelezen. Er zijn niet veel C40's meer te koop. Vanwege een tekort aan onderdelen heeft Volvo sommige klanten zelfs verteld dat ze de bestelde C40 niet zullen krijgen. Er zijn echter wel veel XC60 Recharge Extended Range (PHEV's) bij de dealers. Misschien wil je dat eens bekijken. De EV-actieradius is ongeveer 40 mijl. Hetzelfde geldt voor de XC40 Recharge Twin, niet veel te vinden, net als de C40.

Ze stoppen ook met het aannemen van pre-orders voor Polestar 2's. Je kunt alleen krijgen wat vooraf is geconfigureerd voor levering. Onderdelen tekort doet de productie echt geen goed. Ik had geluk dat de dealer dicht bij mij een C40 had in de kleurencombinatie die ik wilde en waar een andere klant vanaf zag (kreeg in plaats daarvan een XC90 PHEV). Ik lease de C40.

Oh, doe niet eens de moeite met de Kia EV 6 en Hyundai IONIQ 5. Ik hoor dat de dealeropslag $ 10.000 is.

Succes en veel plezier met zoeken.
View attachment 6720
View attachment 6721
Mooi licht! Hoe rijdt de auto?

Ik ga zeker geen >$ 60.000 betalen voor een nieuwe Hyundai of Kia. Ik wil niet als een snob klinken, maar dat is veel geld voor veel plastic, ongeacht de positieve beoordelingen online.

Mijn vrouw begint onze Kia E-Niro-leenauto leuk te vinden. Hij rijdt verschrikkelijk, maar hij klaart de klus. Is niet aan ons gestorven of heeft een codeaanval veroorzaakt. De huidige leaseaanbieding is goedkoop en zeer aantrekkelijk. De andere optie is om te proberen een ID.4 te vinden en te leasen. Hij heeft 3 jaar lang gratis 30 minuten snelladen bij EA. We wonen <5 minuten van EA, dus het kan "gratis" zijn om te gebruiken met af en toe bijvullen met mijn garage L2-lader.

Leuke verlichting! Hoe rijdt de auto?

Ik ga zeker geen >$60.000 betalen voor een nieuwe Hyundai of Kia. Wil niet als een snob klinken, maar dat is veel geld voor veel plastic, ongeacht de positieve beoordelingen online.

Mijn vrouw begint onze Kia E-Niro leenauto leuk te vinden. Hij rijdt verschrikkelijk, maar hij klaart de klus. Is niet aan ons overleden of heeft een code-aanval veroorzaakt. De huidige lease-aanbieding is goedkoop en zeer aantrekkelijk. De andere optie is om te proberen een ID.4 te vinden en te leasen. Hij heeft 3 jaar lang gratis 30 minuten snelladen bij EA. We wonen <5 minuten van EA, dus het kan "gratis" zijn om te werken met af en toe bijvullen met mijn garage L2-lader.
Niet zo luxe in het interieur als de I-PACE, maar het infotainmentsysteem is VEEL sneller en beter met Android (nog beter dan Pivi Pro met Alexa). Het is net zo snel als de I-PACE, maar de rijdynamiek is inferieur aan de Jag. Het is moeilijk om de handling-dynamiek van de I-PACE te verslaan (die volgens mij alleen inferieur is aan de Taycan). We zullen zien hoe betrouwbaar Volvo is in vergelijking met Jags. Een voordeel, goedkoper om te verzekeren! Dezelfde dekking is $200 minder voor 6 maanden.

Alex on Autos vergeleek de rit van de C40 met de I-PACE vanaf 19:57:

Hij houdt natuurlijk nog steeds van zijn Tesla. Het is voor sommigen een religie. En hij houdt van zijn volledig zelfrijdende auto. Daar kan Jaguar niet mee concurreren.

Ik ben op een roadtrip van Montreal-Boston-Philly-NY en kreeg een bericht :"Hoogspanningsfout gedetecteerd, voorzichtig rijden" nadat ik had opgeladen bij een EA-lader. Ik heb een paar keer afgesloten en opnieuw opgestart, maar het ging niet meteen weg. Ik reed een minuutje rond op de parkeerplaats en de fout was verholpen en sindsdien in orde (ongeveer 150 mijl op de snelweg gereden). 's Nachts probleemloos opgeladen op een L2-lader in het hotel.

Is er een kans dat dit een grappige eenmalige fout was bij de lader of ga ik weer meer problemen krijgen? Ik heb net de 12V-batterijspanning gecontroleerd met behulp van de website ippace.herohuapp (bedankt daarvoor!) en de 12V-batterij staat op 13,1V. De batterij en een groot deel van de elektronica die dit beheert, zijn eerder dit jaar vervangen.

Hopen deze reis af te maken en op wielen en niet op een dieplader thuis te komen...

Ik ben op een roadtrip van Montreal-Boston-Philly-NY en kreeg een bericht "High Voltage Fault Detected, ok to drive with Caution" nadat ik had opgeladen bij een EA-lader. Ik heb een paar keer afgesloten en opnieuw opgestart, maar het ging niet meteen weg. Ik reed een minuutje rond op de parkeerplaats en de fout was verholpen en is sindsdien in orde (reed ~150 mijl op de snelweg). 's Nachts prima opgeladen op een L2-lader in het hotel.

Is er een kans dat dit een grappige eenmalige fout was bij de lader of ga ik weer meer problemen krijgen? Ik heb net de 12V-batterijspanning gecontroleerd met behulp van de ippace.herohuapp-website (bedankt daarvoor!) en de 12V-batterij staat op 13,1V. De batterij en een groot deel van de elektronica die dit beheert, zijn eerder dit jaar vervangen.

Ik hoop deze reis te kunnen afmaken en op wielen en niet op een dieplader thuis te komen...
Succes, ik hoop dat je op je wielen thuiskomt.

Discussion starter · #71 · (Edited)
Ik ben op een roadtrip van Montreal-Boston-Philly-NY en kreeg een bericht "High Voltage Fault Detected, ok to drive with Caution" nadat ik had opgeladen bij een EA-lader. Ik heb een paar keer uitgeschakeld en opnieuw opgestart, maar het ging niet meteen weg. Ik reed een minuutje rond op de parkeerplaats en de fout verdween en is sindsdien in orde (reed ~150 mijl op de snelweg). 's Nachts probleemloos opgeladen op een L2-lader in het hotel.

Is er een kans dat dit een grappige eenmalige fout was bij de lader of ga ik weer meer ellende tegemoet? Ik heb net de 12V-batterijspanning gecontroleerd met behulp van de ippace.herohuapp-website (bedankt daarvoor!) en de 12V-batterij staat op 13,1V. De batterij en een groot deel van de elektronica die het beheer regelen, zijn eerder dit jaar vervangen.

Hopen deze reis af te maken en thuis te komen op wielen en niet op een sleepwagen...
Ik wilde jullie allemaal al een update geven over mijn 2022 I-Pace. Hopelijk kan de informatie hierin de leden beter informeren over wat deze foutmelding, "High Voltage Faulted Detected, ok to drive with caution" betekent en hoe ze het beste kunnen handelen. Het duurde bijna 4-5 maanden voordat mijn dealer in samenwerking met JLR North America de auto kon diagnosticeren en repareren. Nu werkt hij weer. Mijn vrouw is ook blijer, wat het belangrijkste is.

In mijn geval komt de foutmelding overeen met een foutcode P0AA6 - wat duidt op een hoogspanningsisolatiefout tussen de HV-tractiebatterij en het laagspanningssysteem (12V). Oorzaken zijn: #1 BECM/BEM, #2 AC-compressor, #3 beschadigde draad/kabelboom of #4 lekkende elektrolyt uit de HV-tractiebatterij. In mijn geval was het een slechte batterijcel in de HV-tractiebatterij. Na vervanging kan de auto nu tot 100% opladen (voorheen stopte hij bij 92-94%, ongeacht L1, L2 of L3 opladen en de fout zou verschijnen bij regeneratief remmen wanneer SOC 92-94% was). Ik denk dat bijna elke module die vervangen kon worden, in mijn auto is vervangen voordat de HV-tractiebatterij serieus werd onderzocht. Ik weet niet zeker waarom mijn regionale reizende "EV-expert" zo tegen het onderzoeken van de batterij was en erop stond dat het in plaats daarvan een "software"-probleem was? Ik was niet onder de indruk. Deze dwaasheid zorgde helaas voor een niet zo leuke en onnodig langdurige service-ervaring. Maar tot eer van JLR North America hebben de heer Beatti (VP Customer Service) en zijn leidinggevenden in het bijzonder hun best gedaan en hun belofte waargemaakt toen mijn zaak werd geëscaleerd.

Ik hoop dat dit helpt! Mijn vrouw en ik genieten nu echt van onze I-Pace. Als je in Zuid-Californië bent, is JLR Thousand Oaks uitstekend! Mijn servicedirecteur was attent en stelde vanaf het begin de hypothese op dat het de batterij was, maar hij moest natuurlijk de commandostructuur van de EV-expert/ingenieur volgen.

We willen over 1-2 jaar een tweede EV aan het huishouden toevoegen...

Discussion starter · #73 ·
Dank voor de update! Dus ze hebben het niet teruggekocht, maar ze hebben het voor je gerepareerd?
Ze boden aan om het terug te kopen, maar er was echt niets anders op de markt dat ik wilde. Ten tweede werd de markt gekker en kon het geld van vorig jaar niet dezelfde auto of een geschikte vervanging kopen waar ik blij mee zou zijn. Eigenwijs zou je zeggen.

Bedankt voor de update. Hoe moeilijk zou het zijn geweest om een slechte batterijcel te diagnosticeren? Je zou denken dat dat gemakkelijker zou zijn dan het vervangen van al die modules.

Voor zover ik me herinner, is het werken aan de tractiebatterij een grote onderneming waarbij een grote ruimte in de servicebay moet worden vrijgemaakt en waarbij minstens twee mensen betrokken zijn, waarbij één persoon een lange geïsoleerde staaf en haak vasthoudt om de technicus die aan de batterij werkt weg te trekken in het geval hij of zij iets onder spanning aanraakt. Als dat inderdaad het proces is, zou dat de bereidheid verklaren om zo ongeveer alles te vervangen voordat de HV-batterij wordt aangeraakt.

Van wat ik me herinner over het werken aan de tractiebatterij, is het een grote onderneming waarbij een grote ruimte in de servicebay moet worden vrijgemaakt en waarbij minstens twee mensen betrokken zijn, waarbij er één een lange geïsoleerde staaf en haak vasthoudt om de technicus die aan de batterij werkt weg te trekken in het geval hij of zij iets onder spanning aanraakt. Als dat inderdaad het proces is, zou dat de bereidheid verklaren om zowat alles te vervangen voordat de HV-batterij wordt aangeraakt.
Grappig dat je dat aspect van het proces noemt. Mijn servicemedewerker zei dat hij dat proces nog nooit eerder had gezien vóór mijn storing van ongeveer 6-8 weken geleden en dat hij en anderen naar de werkplaats gingen om te kijken en gefascineerd waren door hoe anders het EV-reparatieproces was ten opzichte van het ICE-proces. Hij vergeleek het met iets uit Star Trek.

Discussion starter · #77 ·
Uit mijn herinnering was er veel inertie nodig om de HV-tractiebatterij te laten onderzoeken. Je moet het gebied afzetten, een mobiele lade om de batterij op te laten rusten en een speciale tool om de batterij te ontladen. Zodra de batterij leeg is, was het een eenvoudig proces. De monteur zou elke batterijcel controleren en de defecte vervangen. Ik denk dat in mijn geval de hele klus ongeveer 1-2 weken duurde. Misschien zou JLR eerder de hele HV-tractiebatterij vervangen?

Het is eng om een EV buiten de garantie te hebben... tenzij onafhankelijke reparatiewerkplaatsen bereid zijn te investeren en hun technici op te leiden voor de toekomst.

Ben je nog aan het rijden of zit je op een platte wagen??
Gelukkig leek dat een eenmalige gebeurtenis te zijn. Ik reed gisteren van Philly naar Boston, daarna naar NY, daarna terug naar Boston en terug naar Montreal en geen enkele hapering. Ik had maar een paar DC-ladingen nodig, omdat ik mijn hotels redelijk goed had uitgekozen (behalve die Hilton Garden Inn waarvan de L2-lader een maximum van 5 uur had, waardoor ik midden in de nacht op moest staan om de stekker eruit te trekken/er weer in te steken, aangezien ik de enige EV daar was met 4 laders).

De rit was verder geweldig. Gietende regen van NY naar Boston, maar de auto is een ster in slecht weer. Zonnige rit gisteren terug door Vermont was prachtig.

Interessant om te lezen.

Ik had precies deze fout en ongeveer 3-5 dagen later werkte mijn verwarming niet meer. Mijn auto staat er nu en ik wacht op de diagnose / bevestiging. Dit draadje was erg nuttig en ik zal vragen naar welke codes hij geeft als ze bellen.

@Cornea bedankt voor het plaatsen van de uitkomst. Erg nuttig.

61 - 80 of 93 Posts