Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
401 - 420 of 772 Posts
Ja, H441 (waarschijnlijk een vroege versie) begon rond mei 2023 te worden geïnstalleerd. De datum werd vermeld in de terugroepingsdocumenten die toen uitkwamen.

Wat betreft het fysiek repareren dat niet alle pouches met de defecte anodes werden geproduceerd, kunnen we niet zeker zijn. Dezelfde fabriek produceerde defecte batterijen voor de Taycan tot 4 maart 2024. Het is duidelijk dat ze nog steeds werden geproduceerd, dus wie weet of ze hun weg vonden in JLR-producten.
Er is nu een class action rechtszaak voor Porsche Taycans.

Hoe meer ik over deze LG-batterijsituatie nadenk, hoe bozer ik word. LG, JLR en VAG wisten al sinds 2020 van het fabricagefout en hebben hun reactie vertraagd. Afgezien van veiligheidskwesties, minimaliseerde het het aantal eigenaren dat zou worden gedekt door de bescherming van de wet tegen ondeugdelijke producten toen de uiteindelijke remedie voor de situatie (terugkoop of vervanging van het batterijpakket) werd aangekondigd. Dit creëert een veel lagere financiële aansprakelijkheid voor JLR en LG, omdat hun remedie de blue book-waarde zal zijn, die gedeeltelijk is verlaagd door alle batterij-terugroepacties die we hebben gehad.

Of dat hun bedoeling was, is irrelevant. Velen van ons, mezelf incluis, hebben de afschrijving van een dure, eerste generatie EV geaccepteerd met de intentie om ermee door te rijden tot het einde. Nu zullen we gedwongen worden om een ander voertuig tegen marktprijs te kopen.

Het is nog ergerlijk als je de meer tijdige Bolt-terugkoopacties van GM voor hetzelfde batterijprobleem in overweging neemt. Veel van die eigenaren vielen nog steeds onder de bescherming van de wet tegen ondeugdelijke producten en konden ofwel een terugbetaling van hun volledige aankoopprijs krijgen of kregen een nieuwe Bolt in ruil.

Ik denk dat een landelijke class action tegen JLR/LG onvermijdelijk is. Ik zou ook iedereen aanraden om de 80% limiet software-update ZO SNEL MOGELIJK te installeren, omdat dat waarschijnlijk meer compensatie zal opleveren met een schikking, als de zaken overeenkomen met de Bolt class action: Chevy Bolt EV-eigenaren kunnen tot $1.400 krijgen voor de batterij-terugroepactie

De 80% laadbeperking is GEEN haalbare optie voor iedereen, aangezien sommige reisbenen 90-95% lading vereisen, noch het duwen in economische of vervoersnood met een terugkoop. Niet alle eigenaren hebben een vergelijkbaar vervangend voertuig in hun budget, als er al een bestaat.

Het vervangen van de batterij moet een optie zijn voor alle eigenaren van 2019.

Ik heb zojuist de terugroepstatus van mijn auto uit 2019 gecontroleerd, zowel op de NHTSA als op Topix. Beide zeiden dat er geen openstaande terugroepacties zijn! Het lijkt erop dat ik al een tijdje een constante terugroepstatus heb. Vreemd dat we het hebben over terugkoopacties die zijn verdwenen?

owns 2019 Jaguar I-Pace EV400 HSE
Ik heb zojuist de terugroepstatus van mijn auto uit 2019 gecontroleerd, zowel op de NHTSA als op Topix. Beide zeiden dat er geen openstaande terugroepacties zijn! Het lijkt erop dat ik al een tijdje een constante terugroepstatus heb. Vreemd dat we het hebben over terugkoopacties die zijn verdwenen?
Hetzelfde voor mij - H514 verschijnt niet langer wanneer ik mijn VIN invoer op de NHTSA-site. Ik neem aan dat dat komt omdat de werkplaats vorige week de software-update heeft geïnstalleerd en de record is bijgewerkt.

Hetzelfde voor mij - H514 verschijnt niet meer als ik mijn VIN invoer op de NHTSA-site. Ik neem aan dat dat komt omdat de winkel vorige week de software-update heeft geïnstalleerd en de record is bijgewerkt.
Bij de eerdere recalls was de daadwerkelijke recall de software-update en de resultaten van de software-update (markeren van slechte cellen, op een pack- of terugkooplijst komen) zijn geen recall-acties. Zodra de software is geïnstalleerd, is de recall uitgevoerd.

Ik heb de klantenservice gebeld om te proberen te beginnen met het onderhandelen over een inruil voor een nieuwe i-Pace (ter vervanging van mijn 2019 FE die in perfecte staat verkeert met slechts 21.000 mijl), in de veronderstelling dat ze enthousiast zouden zijn om een auto kwijt te raken die niemand behalve wij 2019-eigenaren willen kopen, en in de veronderstelling dat ik zou beginnen voordat alle 2024's met HUD door ons 2019-eigenaren zijn ingenomen. Mij werd verteld dat het terugkoerteam niet met mij kan praten totdat ik de H514-softwarebeperking heb voltooid, ook al heb ik het opladen toch al beperkt tot 80%. Ik moet dus een dag verspillen aan H514, zodat Jaguar aan NHTSA kan melden dat mijn terugroepactie is voltooid. Ik ben op zijn zachtst gezegd geïrriteerd.

Ik belde de klantenservice om te proberen te beginnen met het onderhandelen over een inruil voor een nieuwe i-Pace (om mijn 2019 FE te vervangen die in perfecte staat verkeert met slechts 21.000 mijl), in de veronderstelling dat ze enthousiast zouden zijn om een auto kwijt te raken die niemand behalve wij 2019-eigenaren willen kopen, en in de veronderstelling dat ik zou beginnen voordat alle 2024's met HUD door ons 2019-eigenaren zijn ingenomen. Mij werd verteld dat het terugkoerteam niet met mij kan praten totdat ik de H514-softwarebeperking heb uitgevoerd, ook al heb ik het opladen toch al beperkt tot 80%. Dus ik moet een dag verspillen aan H514 zodat Jaguar aan NHTSA kan melden dat mijn terugroepactie is voltooid. Ik ben op zijn zachtst gezegd geïrriteerd.
Dus ik denk dat ik de H514-update beter kan laten uitvoeren (wat ik niet van plan was, omdat ik geen idee heb hoe lang dit terugkoopproces zal duren) zoals @Vandy2020 suggereerde. Ugh!

Ik belde de klantenservice om te proberen te beginnen met het onderhandelen over een inruil voor een nieuwe i-Pace (om mijn 2019 FE te vervangen die in perfecte staat verkeert met slechts 21.000 mijl), in de veronderstelling dat ze enthousiast zouden zijn om een auto kwijt te raken die niemand behalve wij 2019-eigenaren willen kopen, en in de veronderstelling dat ik zou beginnen voordat alle 2024's met HUD door ons 2019-eigenaren zijn ingenomen. Mij werd verteld dat het terugkoopcodeam niet met mij kan praten totdat ik de H514-softwarebeperking heb voltooid, ook al heb ik het opladen toch al beperkt tot 80%. Ik moet dus een dag verspillen aan H514, zodat Jaguar aan NHTSA kan melden dat mijn terugroepactie is voltooid. Ik ben op zijn zachtst gezegd geïrriteerd.
Ik betwijfel of de JLR-klantrelatiemedewerkers bevoegd zijn om een terugkoop te onderhandelen. Ik veronderstel dat het openen van een zaak u naar de voorkant van de rij zou kunnen brengen wanneer het terugkoopcodeam van start gaat.

Ter info, ik heb gisteren met de klantenservice gesproken en gewoon naar tijdlijnen gevraagd. De persoon was op de hoogte van de situatie en zei dat stap één de H514-update was (ik heb hem). Ze vertelden me dat ik in de komende 2-3 dagen een e-mail/brief/telefoontje zou moeten ontvangen over hoe ik het terugkoopproces kan starten.

FYI, I spoke to Customer Service yesterday simply asking about timelines. The person was knowledgeable about the situation and said step one was to get the H514 update (I have it). They told me that I should receive an email/letter/call in the next 2-3 days about how to start the buyback process.
Ik heb de H514 Neuter 7 dagen geleden laten uitvoeren en heb nog niets van JLR gehoord.

Ik heb de range downgrade nog niet laten uitvoeren. Zodra ik hoor dat er terugkoopacties plaatsvinden, ga ik het denk ik laten doen. Ik ben erg benieuwd wat ze zullen aanbieden. Ik sprak met iemand van de NHTSA en ze konden geen advies geven omdat ze niet betrokken zijn bij de afhandeling van recalls.

Ik heb mijn kat naar de dierenarts gebracht voor de H514 recall software-update en vernam dat ze het niet zullen (of kunnen) uitvoeren als de auto momenteel een tractiebatterijfout weergeeft als gevolg van de H441-update. (Ik hoopte voorlopig van 72% naar 80% bereik te gaan.)

Ik denk dat ik dezelfde rompslomp moet doorlopen als anderen, waarbij ze eerst de slechte cel vervangen, wat natuurlijk weken kan duren, zoals veel anderen hebben ervaren. Heb een afspraak gemaakt voor wanneer ze een leenauto beschikbaar hebben. Niet geschokt, maar ik ben een beetje verrast dat ze nog steeds cellen vervangen op een MY2019 gezien het terugkoopnieuws.

Mijn kat naar de dierenarts gebracht voor de H514 recall software-update en vernomen dat ze het niet zullen (of kunnen) doen als de auto momenteel een tractiebatterijfout weergeeft als gevolg van de H441-update. (Ik hoopte voorlopig van 72% naar 80% bereik te gaan.)

Ik denk dat ik dezelfde rompslomp moet doorlopen als anderen, waarbij ze eerst de slechte cel vervangen, wat natuurlijk weken kan duren, zoals veel anderen hebben ervaren. Heb een afspraak gemaakt voor wanneer ze een leenauto beschikbaar hebben. Niet geschokt, maar ik ben een beetje verrast dat ze nog steeds cellen vervangen op een MY2019 gezien het terugkoopnieuws.
Dat is inderdaad verrassend. Ik zou niet verwachten dat de laadlimiet van 72 naar 80 gaat (terwijl er een slechte module is), maar om de batterij daadwerkelijk te onderhouden, is zinloos. Op het moment dat ze de slechte module vervangen, passen ze H514 toe en beperken ze je tot 80.

401 - 420 of 772 Posts