Jaguar I-Pace EV400 Forum banner
261 - 280 of 772 Posts
O ilu pojazdach mówimy w kontekście potencjalnej wymiany baterii? Nawet jeśli tylko jeden egzemplarz z 2023 roku uruchomił oprogramowanie H441, JLR nie może zagwarantować, że żaden z 70 tysięcy sprzedanych pojazdów jest w 100% bezpieczny.

Nie ma mowy, żeby gromadzili 70 tysięcy zapasowych baterii, aby zaspokoić gwarancję wydajności. Produkcja baterii zostałaby wstrzymana kilka miesięcy temu, linie produkcyjne zaplanowane i przeznaczone na przyszłe kontrakty. Wznowienie produkcji może być praktyczne lub nie.

Nie chcę być negatywny, ale LG nie będzie chętne do ponownego dostarczenia nawet połowy tej liczby nowych baterii. Z ich perspektywy inne rozwiązania będą bardziej opłacalne. Przepraszam, ale to prawdopodobnie rzeczywistość.
 
O ilu pojazdach mówimy w przypadku potencjalnej wymiany akumulatora? Nawet jeśli tylko jeden egzemplarz z 2023 roku uruchomił oprogramowanie H441, JLR nie może zagwarantować, że wszystkie 70 000 sprzedanych pojazdów są w 100% bezpieczne.

W żadnym wypadku nie gromadzili 70 000 akumulatorów zamiennych, aby uwzględnić gwarancję wydajności. Produkcja akumulatorów zostałaby wstrzymana miesiące temu, linie produkcyjne zaplanowane i dedykowane przyszłym kontraktom. Wznowienie produkcji może być niepraktyczne.

Nie chcę być negatywny, ale LG nie będzie chętne do ponownego dostarczenia nawet połowy tej liczby nowych akumulatorów. Z ich perspektywy inne rozwiązania będą bardziej opłacalne. Przepraszam, ale to prawdopodobnie rzeczywistość.
H514 dotyczy mniej niż 3000 pojazdów w USA i prawdopodobnie mniej niż 10 000 na całym świecie.
 
Wydaje mi się, że JLR kończy czas. Mój 2019 ma prawie 5 lat (mimo że kupiłem go jako nowy w 2021 r.), a wartość księgowa spada jak kamień. W przyszłym roku będzie wart mniej... JLR utknął w dylemacie EV, naprawa będzie kosztować więcej niż warta jest auto.

Miałem super wysokiej klasy telewizor Sony (Qualia), który kosztował mnie ~ 10 tys. dolarów. Miał trzy naprawy gwarancyjne, każda po 7 tys. dolarów. Kiedy Light Engine znowu się zepsuł, Sony odmówiło naprawy i zaczęła się walka. Ostatecznie, po wielu rozmowach, rozwiązaniem było sprzedanie mi ich topowego LED-a za 200 dolarów (z wysyłką). Przynajmniej Sony zrobiło to, co trzeba, aby zrekompensować swoim klientom.

Nie jestem pewien, jaka jest tu odpowiedź, ale wiem, że jestem wkurzony jak cholera. Mój zasięg zimowy był do bani, a teraz z 20% stratą jest bezwartościowy dla jakiejkolwiek podróży na przyzwoitą odległość.
 
Ostateczne rozwiązanie: odkup.

Kwestia ta została ponownie przeanalizowana w JLR RDC 11 listopada 2024 r., gdzie uzgodniono, że w interesie terminowego rozwiązania dla klientów, stałym rozwiązaniem wady w tych pojazdach jest ponowne nabycie wadliwych pojazdów. Pojazdy te będą przechowywane pod kontrolą JLR do odwołania.

Image


Zobacz: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCLRPT-24V633-5344.PDF
 
H514 dotyczy mniej niż 3000 pojazdów w USA i prawdopodobnie mniej niż 10 000 na całym świecie.
Ponownie: Nawet jeśli tylko JEDEN 2023 uruchomił oprogramowanie H441, JLR nie może być pewny, że jakikolwiek konkretny pojazd jest bezpieczny.

Tak, H541 (jeśli zastosowany na całym świecie) dotyczy tylko ~10 tys. na całym świecie. Czy LG ma 10 tys. zapasowych akumulatorów I-Pace? Rzeczywistość jest taka, że wymiana akumulatorów na skalę światową jest nierealna.

Zobacz najnowszy rozwój opublikowany przez @Ayepace. Najwyraźniej JLR zgadza się ze mną, nawet jeśli inni tutaj nie.
 
Ostateczne rozwiązanie: odkupy.

"Kwestia ta została ponownie przeanalizowana na posiedzeniu RDC JLR w dniu 11 listopada 2024 r., gdzie uzgodniono, że w interesie terminowego rozwiązania dla klientów, trwałym rozwiązaniem wady w tych pojazdach jest ponowne nabycie wadliwych pojazdów. Pojazdy te będą przechowywane pod kontrolą JLR do odwołania."

View attachment 8882

Zobacz: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCLRPT-24V633-5344.PDF
Jakie są szanse, że rozszerzy się to na pojazdy poza USA? Co myślisz o naszych wartościach odsprzedaży teraz, gdy jasne jest, że WSZYSTKIE pojazdy z 2019 roku są podejrzane?
 
Ostateczne rozwiązanie: odkup.

"Kwestia ta została ponownie rozpatrzona na posiedzeniu JLR RDC w dniu 11 listopada 2024 r., gdzie uzgodniono, że w interesie terminowego rozwiązania dla klientów, trwałym środkiem zaradczym na usterkę w tych pojazdach jest ponowne nabycie dotkniętych pojazdów. Pojazdy te będą przechowywane pod kontrolą JLR do odwołania."

View attachment 8882


Zobacz: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCLRPT-24V633-5344.PDF
Wow, dzięki za info Ayepace. Zastanawiam się więc, jaki będzie harmonogram tego? Moim zdaniem jaguar byłby mądry, oferując obecnym właścicielom świetne oferty na wymianę na Ipace 2024 i wyprzedanie resztek zapasów. Nie wiem, jak to działa, ponieważ nie byłem właścicielem pojazdu odkupionego z powodu wady. Mogę powiedzieć, że kiedy mieliśmy pojazdy Lemon Law u dealera Forda, była to 6-miesięczna męka i nikt nie był tak naprawdę zadowolony. Zastanawiam się, jak określą wartość każdego Ipace.
 
Z tego, co pamiętam, 160 000 Bolt EV zostało wziętych pod uwagę w kwestii wymiany akumulatorów, a spora ich liczba otrzymała nowe akumulatory. Kosztowało to GM 2 miliardy dolarów, z czego 1,9 miliarda dolarów zapłaciło LG. Czym jest 10 000 akumulatorów w tym kontekście? 24 000 Taycanów również czeka na rozwiązanie. Zatem JLR jest tu małym graczem, a liczby nie są wysokie w skali światowej.
 
Ostatecznie.

Cierpliwość wydaje się wyczerpywać na tym forum.
Wiele z tych samochodów zbliża się do wieku, w którym kończy się gwarancja i wymagają drogiego serwisu. Każdy moduł (każda czarna skrzynka z przewodami) kosztuje tysiące i wydaje się regularnie zawodzić. Miałem wymienionych kilka modułów zarządzania akumulatorem w ramach gwarancji (niektóre kilkakrotnie), gdy akumulatory padły, a teraz, 2,5 roku później (z czego 1/3 stała na parkingu z powodu innych napraw), akumulator pomocniczy zgłasza błędy i chcą ponownie wymienić moduły (1500 $ to najnowsza szacunkowa kwota) w tym samym czasie. Jeśli samochód zostanie uznany za "martwy" i będzie musiał zostać odkupiony (wartość wymiany wyniesie zero poza scenariuszem odkupu), wszelkie inwestycje w części są teraz wątpliwą inwestycją. Posiadanie całej tej niepewności co do dziesiątek tysięcy dolarów jest nieco frustrujące, więc tak, wielu z nas traci cierpliwość.
 
Z tego, co pamiętam, 160 000 Bolt EV zostało wziętych pod uwagę w celu wymiany baterii, a spora ich liczba otrzymała nową baterię. Kosztowało to GM 2B$, z czego 1,9B$ zapłaciło LG. Czym jest 10 000 baterii w tym kontekście? 24 000 Taycanów również czeka w kolejce na rozwiązanie. JLR jest tutaj małym graczem, a liczby nie są wysokie w kontekście światowym.
Czy to oznacza, że JLR i LG łatwo będzie rozwiązać to w odpowiednim czasie, czy też mamy mały wpływ w ogólnym schemacie rzeczy, więc będziemy ostatni w kolejce po okruchy?
 
Szczerze mówiąc, nienawidzę myśli o tym, że mój samochód zostanie zgnieciony po całej opiece, jaką mu poświęciłem. Wolałbym, żeby Jaguar wymienił mi go na nowszy model, niż porzucił markę. Jednak od teraz będę chodził do innego dealera.
 
Nawiasem mówiąc, które roczniki wciąż mają wszystkie opcje, które ma mój 2019? Widzę, że modele z 23 roku straciły pamięć fotela pasażera. To jedna z opcji, którą lubiłem. Z automatycznego parkowania nigdy nie korzystam, więc nie obchodzi mnie to. A co z tylnym systemem klimatyzacji? Czy to coś, co zostało usunięte w późniejszych modelach?
 
Czuję się jak jeden z właścicieli z 2019 roku, którzy mają bardzo mało problemów z moim zbudowanym w lutym I-Pace. Miałem kilka napraw gwarancyjnych; Wymieniono przednią wiązkę przewodów, wymieniono TCU, wymieniono klamkę drzwi, wymieniono osłonę klamki drzwi. TCU zostało wymienione po aktualizacji oprogramowania, która zablokowała TCU. Wymienione TCU zostało dostarczone z 3-letnim okresem SiriusXM. Wymieniłem również jeden przewód czujnika koła ABS, który się odłączył i ciągnął po ziemi. Jedyną prawdziwą skargą, jaką mam, jest to, że Spotify nie działa, jeśli samochód nie może najpierw zalogować się do JLR. Akumulatory 12 V również nadal wyglądają dobrze - 12,67 V i 12,7 V. Tylko 15 razy ładowałem prądem stałym w ciągu ostatnich 5+ lat. Zazwyczaj ładuję do 100% i prawie nie schodzę poniżej 50%. Miałem 5 lat 0% pełnego finansowania i naprawdę miałem nadzieję, że nie będę musiał płacić przez kolejne 3 lata lub dłużej.
 
Czuję, że jestem jednym z właścicieli z 2019 roku, którzy mają bardzo mało problemów z moim zbudowanym w lutym I-Pace. Miałem kilka napraw gwarancyjnych; wymieniono przednią wiązkę przewodów, wymieniono TCU, wymieniono klamkę drzwi, wymieniono osłonę klamki drzwi. TCU zostało wymienione po aktualizacji oprogramowania, która zablokowała TCU. Wymienione TCU zostało dostarczone z 3-letnim okresem SiriusXM. Wymieniłem również jeden przewód czujnika koła ABS, który się odłączył i ciągnął po ziemi. Jedyną prawdziwą skargą, jaką mam, jest to, że Spotify nie działa, jeśli samochód nie może najpierw zalogować się do JLR. Akumulatory 12 V również nadal wyglądają dobrze - 12,67 V i 12,7 V. Użyłem ładowania DC tylko 15 razy w ciągu ostatnich 5+ lat. Zazwyczaj ładuję do 100% i prawie nie schodzę poniżej 50%. Miałem 5 lat 0% pełnego finansowania i naprawdę miałem nadzieję, że nie będę musiał dokonywać płatności przez kolejne 3 lata lub dłużej.
Właściwie w końcu uporządkowałem mojego ipace'a. Przez ostatni rok był bezproblemowy. Dlatego denerwuje mnie myśl, że będę musiał go wymienić. Jedyną naprawą, która mnie martwi w przyszłości, jest problem z przewodem klimatyzacji. Gdybym wiedział o przewodach klimatyzacji, kiedy robili wiązkę. Zapłaciłbym za ich wykonanie wtedy. Cóż, myślę, że nie będzie miało to znaczenia, jeśli Jaguar go odkupi. Naprawdę lubię ten samochód. Zwłaszcza po roku bezproblemowej pracy. Ale dealer jest do bani, amortyzacja jest straszna, a teraz martwię się, że ma wrodzoną wadę, która może go spalić, myślę, że to dobrze, że go odkupią.
 
Czuję się jak jeden z właścicieli z 2019 roku, którzy mają bardzo mało problemów z moim zbudowanym w lutym I-Pace.
Ja też. Mam mojego 2019 dopiero od roku, co sprawiło, że był to świetny zakup po dużym spadku wartości. Była niezawodna jako codzienny kierowca, z jedynym wyjątkiem wady akumulatora HV; jedyne, co musiałem zrobić, to wymienić akumulatory 12V. Mój ma TBF po H414, co ogranicza mnie do 72% naładowania, ale zasięg ~160 mil sprawdza się dobrze w moich codziennych potrzebach. (Mamy inny pojazd na okazjonalne wycieczki).

Miałem 5 lat 0% pełnego finansowania i naprawdę miałem nadzieję, że nie będę musiał dokonywać płatności przez kolejne 3 lata lub dłużej.
Podobnie, brak płatności był dużą częścią mojej strategii. Z pewnością mógłbym zrobić gorzej niż wymiana na 2024, ale oczywiście za cenę.
 
Więc zrobiłem wyszukiwanie numeru VIN w ramach akcji serwisowej. Opis naprawy Jak wspomniano w poprzednim piśmie, w ramach tymczasowego rozwiązania w Państwa pojeździe zostanie zmieniony maksymalny stan naładowania do 80%. Zabezpieczy to Państwa pojazd do czasu zakończenia ponownego zakupu. Zasięg Państwa pojazdu zostanie odpowiednio zmniejszony. Właściciele nie poniosą żadnych kosztów związanych z tą naprawą. Niezależnie od tego, Jaguar skontaktuje się z Państwem i postara się z Państwem współpracować w celu zorganizowania ponownego zakupu Państwa pojazdu, mając na celu zakończenie tego procesu tak szybko, jak to możliwe.

Oto odpowiedź. Teraz czekam.
 
Cholera,
mam certyfikowany model HSE z 2019 roku, a moja gwarancja jest ważna do listopada 2025 roku. Miałem nadzieję zatrzymać go co najmniej do tego czasu, a nawet dłużej, jeśli wymienią baterię.
 
261 - 280 of 772 Posts